Úgy érzed, több bevételt is hozhatna neked az online kurzusok értékesítése, de valamiért mégsem látod viszont a befektetett energiádat a számokban? Tudod, hogy jól választottál témát, és sikerült is szert tenned egy stabil hallgatói bázisra, de még tovább szeretnéd növelni az eladásaidat? Olyan tippeket gyűjtöttünk itt össze neked, melyekkel nagyobb bevételre tehetsz szert, akár már kezdőként! Bemutatjuk a gyakori hiányosságokat, így haladó e-learning vállalkozóként is érdemes velünk tartanod. Valószínűleg te sem szeretnéd az asztalon hagyni a munkád gyümölcsének jelentős részét. Nézzük, hogyan előzheted ezt meg! 👇
Kevesen használják ki az upsell ajánlatokban rejlő potenciált, ami online kurzusok értékesítése során színtiszta profitot hozna nekik
Elemeztük a TudásPiac platformot használó rendszerek teljesítményét, amiből egyértelművé vált: sokan plusz bevételtől esnek el, pedig ezt extra költségek nélkül orvosolhatnák. Ráadásul rövid idő alatt! Hogyha szeretnél gyorsan, pár egyszerű lépésben tenni azért, hogy nálad is eredményesebbé váljon az online kurzusok értékesítése, tekintsd át az ajánlataidat! Biztosan kiaknáztál már minden lehetőséget?
Meg kell könnyítened, hogy a vásárlód több pénzt költsön nálad!
Amennyiben használtál korábban értékesítési rendszert, nagy eséllyel hoztál már létre kedvezményes vagy csomagajánlatokat (cross-sell). Az upsell ajánlatok felett azonban gyakran elsiklik a vállalkozók szeme. Mi marad ki egy ilyen pillanatnyi felületesség által az értékesítési oldalon?
A fizetés gomb megnyomása előtti utolsó nagy lehetőséged arra, hogy még több pénzt hagyjon nálad a fizetésre kész látogató!
A bevétel nagysága és az upsell ajánlatok használata között kifejezetten erős együttjárást mutatnak az adatok. Az alábbi képről jól leolvasható, hogy ennek milyen lélektani tényező áll a hátterében: a potenciális veszteségtől való félelem.
Sokan nem építenek termékpiramist, így rengeteg pénzt buknak
Látványosan vannak olyan ügyfeleink, akik csak kis értékű kurzusokat értékesítenek, és egyáltalán nem kínálnak drágább opciókat. Magadra ismertél? Hidd el, egy hasznos tudást tartalmazó kurzusért többet is kifizetnének a vásárlóid, mint azt elsőre gondolnád!
Online kurzusok értékesítése során hatékony termékpiramis építhető például a következő lépcsőzetes logika mentén. Ingyenes kurzusok < minikurzusok < teljes értékű kurzusok < teljes értékű kurzusok kiegészítő szolgáltatással (így például konzultációval) < mentorálás. A termékpiramis kialakítása után az upsell és a cross-sell lehetőségeid köre is bővül, hiszen az egyes csomagajánlataidat több árszintről válogathatod össze, és az upsell használatával feljebb léptetheted a vásárlót ezeken a lépcsőkön. Ezáltal a bevételnövelő eszközök együttesen még hatékonyabban működhetnek.
Természetesen mindenki maga ismeri legjobban a saját kurzusait. Könnyen meglehet, hogy te más szinteket látsz majd célravezetőnek a saját rendszeredben. Elképzelhető, hogy korainak tartod még a termékpiramis építést, és a vállalkozásod fejlődésének bizonyos pontján valóban sok fontosabb dologgal kell foglalkoznod. Amennyiben azonban már képes voltál a rendszereddel következetesen vásárlókat szerezni, a következő szintre jutásod egyik lépcsőfoka a termékpiramis.
Te döntöd el, hogy megvalósítod-e a termékpiramist a saját rendszeredben.
Ugyanakkor ne feledd: a vevők már döntöttek arról, mikor költenek többet!
A vásárlások jelentős részében a vevők a SimplePay-t választják
Akik több fizetési szolgáltatót is bekötöttek a rendszerükbe, érdekes tapasztalatot szerezhettek a vásárlói bizalom fontosságáról. A vevők több lehetőségből jellemzően a SimplePay használata felé hajlottak.
Mi állhat ennek a vásárlói viselkedésnek hátterében?
Minden valószínűség szerint a szolgáltató ismertsége és megítélése, melyek a magyar piacon kedveznek a SimplePay-nek. A pszichológiában megfigyeltek egy elsőre kifejezetten rémisztőnek tűnő hatást, mely végül a „priming” nevet kapta. Ez azonban nem kell, hogy megijesszen, ugyanis nem csak egy fizetési szolgáltatónak, de neked is segíthet az üzleted felvirágoztatásában. Gondolj bele, mi alapján hozunk döntéseket! Valószínűleg az első szempontok, melyek eszedbe jutottak, többségében tudatosan mérlegelhetők. Ugyanakkor a háttérben nagyon is sok zajlik a tudatalattiban!
Tegyük fel, hogy pihenésként megnéztél egy izgalmas akciófilmet délután, amiben (teljesen mellesleg) egy karakter jóízűen pizzát evett, miközben a telefonon beszélgetett valakivel. Talán futólag még meg is jegyezted, hogy mennyire gusztusosan néz ki az étel, aztán a hollywoodi látványvilág és a film katarzisa ezt a gondolatot ki is szorították hamar. Este, amikor azon gondolkodsz, hogy esetleg rendelhetnél valamilyen vacsorát, hirtelen meg is jön az ötlet, mi legyen az!
Nem biztos, hogy a pizza, de jelentősen nagyobb eséllyel fog eszedbe jutni a döntési helyzetben, mint egy másik étel, mert a tudatalattid már előkészült rá. Arról pedig még nem is beszéltünk, hogy a karakterek milyen márkájú mobiltelefonokat, számítógépeket és autókat használtak! Ez nem csak a filmeknél működik: amennyiben online vásárláskor gyakran látja valaki ugyanazon fizetési szolgáltatónak a logóját, később hajlamosabb lesz érdemi megfontolás nélkül azt választani.
Előfordulhat, hogy volt már rossz tapasztalatod a SimplePay-nél, de a magyar vásárlók jelentős része bizalmat szavazott neki. Tartsd ezt szem előtt, amikor a szolgáltatók kiválasztásán gondolkodsz!
A nagyobb terjedelem több vásárlást, így több bevételt jelent az online kurzusok értékesítése során
Kézenfekvőnek tűnik, de megkerülhetetlen megállapítás, hogy amíg a potenciális vásárlóid nem veszik meg a kurzusod, addig csak azt látják, amit az értékesítési oldalon feltüntetsz. Előttük van egy ajánlat, amiről el kell dönteniük, megéri-e nekik eléggé a pénztárcájuk kinyitásához.
Miután hosszú munkaórákat és esetleg sok pénzt is fektettél abba, hogy elkészítsd a kurzusaid, valószínűleg kegyetlenül hangzik, hogy nagyon sokan kilóra fogják mérni, amikor döntést hoznak a vásárlás előtt. A TudásPiac kurzus platform segítségével működő értékesítési rendszerek adataiból az derült ki, hogy a kurzusok átlagos hossza és a vásárlások száma között közepesen erős együttjárás van. Ez azt jelenti, hogy a rendszerek, amikben hosszabb online kurzusok értékesítése zajlik, több vevővel büszkélkedhetnek.
A vásárlások számának növeléséhez fontosabb a videós anyagaid bővítése, mint a fájlok és online tesztek csatolása, azonban ezek sem elhanyagolhatók a vevőd elégedettségének elnyeréséhez. A feltöltött fájlok kevésbé „mérhetők kilóra”, mint a videók: a képek, diasorok, Excel-táblázatok és PDF-dokumentumok darabszáma mérhető, de a tartalmi telítettsége nehezen összesíthető. Oldalszámban például nem mérhetjük a képeket vagy a táblázatokat. Ezzel szemben a videókat könnyen mérhetjük egységesen az időtartamuk szerint.
Ez egy ponton üthet vissza: így már akár ez mozijegy árával sem nehéz összehasonlítani a kurzusod. Másfél óra tanulás vagy kikapcsolódás? Adj a kurzusodhoz fájlokat és teszteket is, hogy az online segédanyagokkal ellátott tanfolyamod értékét ne mérhesse más videós alapú szolgáltatások árához!
Azt már tudjuk, hogy a kurzusaidat elsősorban videókkal kell tartalmassá tenned. Na, de milyen hosszú videókkal?
A vevőknek vonzóbb a sok rövidebb videó, mint a kevés hosszabb
Hiába foglalsz össze egy tudásanyagot három órában, nem mindegy, hogyan fogod végül részekre osztani. Racionálisan átgondolva nyilván egyértelmű, hogy ugyanazt az értéket kapja a hallgató, akár egyetlen hosszú, akár több rövid videót néz végig. Ehhez viszont először el kell érned, hogy megvásárolják, majd teljesítsék is a kurzusodat.
Ahhoz, hogy e tekintetben is javulást érhess el, és a vásárlások mellett a pozitív értékelések számát is gyarapíthasd, érdemes a feldolgozott téma egyes alpontjainak mentén minél befogadhatóbb hosszúságú videókra tagolnod a kurzust. Az áttekinthetőséget tovább növelheted, ha ezt követően még fejezetekbe is rendezed a videóidat, fájljaidat és tesztjeidet! Ezáltal az anyagod nem csak professzionálisabbnak, de tartalmasabbnak is fog hatni a potenciális vásárlóid szemében!
Arról, hogy miért célszerűbb inkább több, de rövidebb videóban átadnod a tudásodat a hallgatóid felé, illetve milyen hosszúságban érdemes gondolkodnod a kamera előtt állva, egy másik cikkünkben bővebben írtunk. Ott még további tippeket és tapasztalatokat osztunk meg veled!
Valóban sikeres leszek az online kurzusok értékesítése során, ha követem ezeket a tippeket?
Az e-learning vállalkozásod sikerességét számtalan tényező határozza meg, melyek közül mi itt megpróbáltuk kiragadni azokat, melyek az ügyfeleink körében a leglátványosabb változást hozhatják. A megfelelő marketing nélkül viszont nem fognak rád találni az emberek, egy jól kiválasztott téma és fogyasztható megvalósítás nélkül pedig nem vásárolnak majd tőled.
Egy olyan ötlet, melyben nincs tényleges értékesítési potenciál, a legjobb tippek mellett sem fog jól teljesíteni a piacon. Ugyanakkor még a kiemelkedően nagy értékesítési potenciállal bíró ötletek is elbukhatnak, ha nem vetnek be mindent, amivel javíthatják a pozíciójukat. Ezek a tippek ebben hivatottak segíteni.
A TudásPiacnál azon dolgozunk, hogy ne csak a technikai feltételeket kapd meg tőlünk az e-learning vállalkozásod felvirágoztatásához, de az ahhoz szükséges tippeket és trükköket is eljuttassuk hozzád. Kövess minket a Facebookon, hogy ne maradj le az újabb cikkeinkről sem, melyekben még több információval készülünk neked! Videós tartalmakért látogass el a YouTube csatornánkra, ahol működés közben is betekinthetsz az online kurzus platformunkba!