Online értékesítések során sok vevő a bankkártyás fizetést részesíti előnyben, azonban még ma is jelentős azoknak a vásárlóknak a száma, akik inkább átutalják a vételárat. Az átutalásos megrendelések esetén így a vásárlás folyamata akár még több napig is eltarthat (meg kell várni, amíg utal a vevő), és rendszerint valakinek jóvá is kell hagynia az eladó részéről a megrendelést. Tehát, be kell nézni a netbankba, meg kell keresni a vásárláshoz tartozó tranzakciót, és csak ezután kerülhet jóváhagyásra a vásárlás. De mi lenne, ha mindez magától is működhetne? Hogyan lehetséges az átutalásos megrendelések automatizálása? Az alábbiakban bemutatunk 2 szolgáltatást, amelyek segítenek ebben!

1. Automatizálás Számlázz.hu Autokassza funkcióval

Ha van Számlázz.hu fiókod, akkor az automatizáláshoz használhatod az Autokassza funkciót. Ez arról szól, hogy a Számlázz.hu fiókodat össze tudod kötni a bankoddal, és a Számlázz.hu időnkét ellenőrzi a beérkező tranzakcióidat, megpróbálja párosítani a számlákkal/díjbekérőkkel, és találat esetén a számlát fizetettre állítja vagy díjbekérő esetén elkészíti a számlát.

Ha webshopod vagy TudásPiac rendszered van, akkor nyilván szeretnéd, ha a pénz beérkezéséről a rendszered is értesülne, hiszen csak így lehet egy megrendelést automatikusan jóváhagyni. A Számlázz.hu-nál van lehetőséged arra, hogy megadj a webshopodra (vagy TudásPiac rendszeredre) mutató linket (IPN URL), amin keresztül az fogadja a Számlázz.hu üzeneteit. Így amikor beérkezik az utalás, a Számlázz.hu visszajelez a rendszerednek a fizetés tényéről, és a rendelés automatikusan jóváhagyásra kerül (a felhasználó pedig kap egy levelet a megrendelés jóváhagyásáról/pénz beérkezéséről).

IPN URL megadása a Számlázz.hu felületén (Beállítások\Fiók beállítások\Számlázás alapadatok)

Az Autokassza által támogatott bankok listája a cikk írásának idején:

  • Budapest Bank
  • CIB Bank
  • K&H Bank
  • Magnet Bank
  • OTP Bank
  • UniCredit Bank

✅ Előnyök

  • Működik akkor is, ha nincs e-kereskedelmi rendszered (ilyenkor díjbekérőből számlát állít ki vagy számlát fizetettre állít)
  • Nem jár extra jutalékkal a tranzakciók kezelése

❌ Hátrányok

  • Extra integrációt igényel, ha e-kereskedelmi rendszerrel szeretnéd használni (nem elég a hagyományos Számlázz.hu, egyirányú integráció, kell tudni fogadni és feldolgozni IPN üzeneteket is)
  • Csak bizonyos bankokkal működik (pl. Erste Bank és Raiffeisen Bank nem támogatottak)

2. Automatizálás SimplePay Instant Transfer funkcióval

A SimplePay megoldása, az Instant Transfer teljesen máshogy működik. Ebben az esetben a vásárló kiválasztja, hogy átutalással fizetne, majd átirányításra kerül a SimplePay átutalásos felületére.

A SimplePay felülete átutalásos vásárláskor

Itt ki tudja választani, hogy netbankos utalással, QR kóddal, esetleg SimplePay applikációval szeretne-e fizetni. Az átutalást ebben az esetben a vevő a SimplePay bankszámlaszámára indítja el, a SimplePay által megadott paraméterek alapján. Amikor beérkezik a pénz, a SimplePay ugyanúgy visszajelez a webshopod (vagy TudásPiac rendszered) felé, mintha egy bankkártyás tranzakció lett volna. Így az átutalások jóváhagyása le tud futni emberi beavatkozás nélkül.

A SimplePay folyamata átutalásos megrendelések esetében

✅ Előnyök

  • A hagyományos SimplePay integráción kívül nem szükséges extra fejlesztés hozzá
  • Független a bankszámládat vezető bankodtól
  • A vásárlónak több fizetési lehetőséget is felkínál (netbank, QR kód, applikáció)

❌ Hátrányok

  • Az átutalásos tranzakciók után jutalékot számít fel a SimplePay
  • E-kereskedelmi rendszer nélkül nem működik, mindenképpen webshop vagy pl. TudásPiac rendszer kell a folyamat elindításához

Melyik szolgáltatót válasszam?

A kérdés valószínűleg akkor merül fel benned, ha vagy mind a két szolgáltatónál rendelkezel már aktív fiókkal, vagy még egyiknél sem. Ebben az esetben az alábbi információk lesznek segítségedre:

A Számlázz.hu Autokassza külön integrációt igényel. Hiába van egyik irányban (számla kiállítás) összekötve a rendszered a Számlázz.hu-val, a másik irányt is támogatnia kell a rendszerednek, amikor a Számlázz.hu vissza tud jelezni (IPN hívás). Ezt a TudásPiac rendszerek támogatják, azonban egyéb e-kereskedelmi rendszer esetén szükséges előzetesen tájékozódni az Autokassza támogatásáról. A Számlázz.hu esetében azt is meg kell nézned, hogy a te számlavezető bankodat támogatja-e az Autokassza vagy sem. Ez már önmagában eldöntheti a kérdést.

A SimplePay esetében nincsen szükség extra integrációra, azt leszámítva, hogy lehetővé kell tenni a megrendelő oldalon a SimplePay átutalásos fizetést (ez a lépés akár ki is hagyható, mert a SimplePay-nek van megoldása arra, hogy fizetés elindítását követően válasszon a felhasználó fizetési módot – én ennek ellenére azt javaslom, hogy már a megrendelő oldaladon váljon ketté a két folyamat). Itt azt kell mérlegelned, hogy a SimplePay jutaléka megéri-e neked a bekötést (ugyanis így átutalásoknál is kell jutalékot fizetned a SimplePay-nek).

A TudásPiac rendszere mind a két bemutatott megoldást támogatja.

Amennyiben e-learning vállalkozásod van, és szeretnél alaposabban is tájékozódni a piac ezen szegmenséről, olvasd el a tavalyi év tanulságairól szóló cikkünket, további információkért pedig kövesd a havi rendszerességgel közzétett kurzuspiaci körképet!

ListaMester hírlevél

Hírlevél feliratkozás

Szeretnél értesülni piaci trendekről, újdonságokról? Képben akarsz lenni az online kurzusok világáról? Akkor iratkozz fel hírlevelünkre! 

Ahhoz, hogy levelet küldhessünk neked, az alábbiakat be kell pipálnod.