Online értékesítések során sok vevő a bankkártyás fizetést részesíti előnyben, azonban még ma is jelentős azoknak a vásárlóknak a száma, akik inkább átutalják a vételárat. Az átutalásos megrendelések esetén így a vásárlás folyamata akár még több napig is eltarthat (meg kell várni, amíg utal a vevő), és rendszerint valakinek jóvá is kell hagynia az eladó részéről a megrendelést. Tehát, be kell nézni a netbankba, meg kell keresni a vásárláshoz tartozó tranzakciót, és csak ezután kerülhet jóváhagyásra a vásárlás. De mi lenne, ha mindez magától is működhetne? Hogyan lehetséges az átutalásos megrendelések automatizálása? Az alábbiakban bemutatunk 2 szolgáltatást, amelyek segítenek ebben!
1. Automatizálás Számlázz.hu Autokassza funkcióval
Ha van Számlázz.hu fiókod, akkor az automatizáláshoz használhatod az Autokassza funkciót. Ez arról szól, hogy a Számlázz.hu fiókodat össze tudod kötni a bankoddal, és a Számlázz.hu időnkét ellenőrzi a beérkező tranzakcióidat, megpróbálja párosítani a számlákkal/díjbekérőkkel, és találat esetén a számlát fizetettre állítja vagy díjbekérő esetén elkészíti a számlát.
Ha webshopod vagy TudásPiac rendszered van, akkor nyilván szeretnéd, ha a pénz beérkezéséről a rendszered is értesülne, hiszen csak így lehet egy megrendelést automatikusan jóváhagyni. A Számlázz.hu-nál van lehetőséged arra, hogy megadj a webshopodra (vagy TudásPiac rendszeredre) mutató linket (IPN URL), amin keresztül az fogadja a Számlázz.hu üzeneteit. Így amikor beérkezik az utalás, a Számlázz.hu visszajelez a rendszerednek a fizetés tényéről, és a rendelés automatikusan jóváhagyásra kerül (a felhasználó pedig kap egy levelet a megrendelés jóváhagyásáról/pénz beérkezéséről).
Az Autokassza által támogatott bankok listája a cikk írásának idején:
- Budapest Bank
- CIB Bank
- K&H Bank
- Magnet Bank
- OTP Bank
- UniCredit Bank
✅ Előnyök
- Működik akkor is, ha nincs e-kereskedelmi rendszered (ilyenkor díjbekérőből számlát állít ki vagy számlát fizetettre állít)
- Nem jár extra jutalékkal a tranzakciók kezelése
❌ Hátrányok
- Extra integrációt igényel, ha e-kereskedelmi rendszerrel szeretnéd használni (nem elég a hagyományos Számlázz.hu, egyirányú integráció, kell tudni fogadni és feldolgozni IPN üzeneteket is)
- Csak bizonyos bankokkal működik (pl. Erste Bank és Raiffeisen Bank nem támogatottak)
2. Automatizálás SimplePay Instant Transfer funkcióval
A SimplePay megoldása, az Instant Transfer teljesen máshogy működik. Ebben az esetben a vásárló kiválasztja, hogy átutalással fizetne, majd átirányításra kerül a SimplePay átutalásos felületére.
Itt ki tudja választani, hogy netbankos utalással, QR kóddal, esetleg SimplePay applikációval szeretne-e fizetni. Az átutalást ebben az esetben a vevő a SimplePay bankszámlaszámára indítja el, a SimplePay által megadott paraméterek alapján. Amikor beérkezik a pénz, a SimplePay ugyanúgy visszajelez a webshopod (vagy TudásPiac rendszered) felé, mintha egy bankkártyás tranzakció lett volna. Így az átutalások jóváhagyása le tud futni emberi beavatkozás nélkül.
✅ Előnyök
- A hagyományos SimplePay integráción kívül nem szükséges extra fejlesztés hozzá
- Független a bankszámládat vezető bankodtól
- A vásárlónak több fizetési lehetőséget is felkínál (netbank, QR kód, applikáció)
❌ Hátrányok
- Az átutalásos tranzakciók után jutalékot számít fel a SimplePay
- E-kereskedelmi rendszer nélkül nem működik, mindenképpen webshop vagy pl. TudásPiac rendszer kell a folyamat elindításához
Melyik szolgáltatót válasszam?
A kérdés valószínűleg akkor merül fel benned, ha vagy mind a két szolgáltatónál rendelkezel már aktív fiókkal, vagy még egyiknél sem. Ebben az esetben az alábbi információk lesznek segítségedre:
A Számlázz.hu Autokassza külön integrációt igényel. Hiába van egyik irányban (számla kiállítás) összekötve a rendszered a Számlázz.hu-val, a másik irányt is támogatnia kell a rendszerednek, amikor a Számlázz.hu vissza tud jelezni (IPN hívás). Ezt a TudásPiac rendszerek támogatják, azonban egyéb e-kereskedelmi rendszer esetén szükséges előzetesen tájékozódni az Autokassza támogatásáról. A Számlázz.hu esetében azt is meg kell nézned, hogy a te számlavezető bankodat támogatja-e az Autokassza vagy sem. Ez már önmagában eldöntheti a kérdést.
A SimplePay esetében nincsen szükség extra integrációra, azt leszámítva, hogy lehetővé kell tenni a megrendelő oldalon a SimplePay átutalásos fizetést (ez a lépés akár ki is hagyható, mert a SimplePay-nek van megoldása arra, hogy fizetés elindítását követően válasszon a felhasználó fizetési módot – én ennek ellenére azt javaslom, hogy már a megrendelő oldaladon váljon ketté a két folyamat). Itt azt kell mérlegelned, hogy a SimplePay jutaléka megéri-e neked a bekötést (ugyanis így átutalásoknál is kell jutalékot fizetned a SimplePay-nek).
A TudásPiac rendszere mind a két bemutatott megoldást támogatja.
Amennyiben e-learning vállalkozásod van, és szeretnél alaposabban is tájékozódni a piac ezen szegmenséről, olvasd el a tavalyi év tanulságairól szóló cikkünket, további információkért pedig kövesd a havi rendszerességgel közzétett kurzuspiaci körképet!