Az augusztus egy különleges hónap, mert 20-áig nagyon sokan nyaralnak, utána pedig már indul az iskolára készülődés szezonja. Éppen ezért arra számítottunk, hogy a hónap eleje gyenge, míg a második fele erősebb lesz. Ez nagyjából be is jött, és így az augusztus lett a legerősebb nyári hónap a TudásPiac kurzusplatformon (míg a június nem csak a nyár, de az év első 8 hónapja közül a leggyengébbnek bizonyult.)

A piacot azonban nem csak a nyár és az iskolakezdés határozták meg, hanem ez volt a katás vállalkozók többségének az utolsó alacsony költségű hónapja is. Ezt sokan igyekeztek kihasználni különböző kampányokkal, előre számlázásokkal.

Augusztusban az infláció tovább emelkedett, de az elszálló energiaárak hatása még kevésbé volt érezhető. Szeptemberben és az év hátralevő részében azonban várhatóan ez a hatás fogja legmarkánsabban alakítani a piacok működését.

De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük az augusztusi számokat!

Mennyit kerestek átlagosan az ügyfeleink naponta?

A napi bevétel azért lehet érdekes, mert így össze lehet hasonlítani egy 28 vagy 30 napos hónap teljesítményét egy 31 napossal anélkül, hogy a napok eltérő száma torzítaná a képet.

Míg júliusban tombolt a nyár és csupán napi 13.727 Ft-ot kerestek átlagosan az ügyfeleink, addig augusztusban ez az érték 16.347 Ft, ami jelentős, 19%-os növekedést jelent.

Mennyit kerestek átlagosan az egész hónapra vetítve?

Mivel mind a július, mind pedig az augusztus 31 napos hónapok, a havi átlagos bevétel már nem fog meglepetést okozni. Míg júliusban 425.540 Ft-ot lehetett átlagosan keresni online kurzusok, valamint online vagy offline események részvételi lehetőségeinek értékesítésével, addig augusztusban 506.782 Ft lett az átlagos bruttó árbevétel.

Mennyi volt az átlagos kosárérték?

Az átlagos kosárérték szintén emelkedett, amiben valószínűleg inflációs hatás is megjelenik. Azonban nem csak az egy rendelésre eső átlagos összeg emelkedett (+6,8%), hanem a vásárlások volumene is.

Míg júliusban egy átlagos rendelés értéke 19.744 Ft, addig augusztusban 21.092 Ft volt.

Mennyi bevétele volt a top 5 ügyfelünknek?

Az adott hónapban a legmagasabb bevételt elérő 5 ügyfelünk között augusztusban mindenki az 1 millió forintos határ felett volt. Mivel kis létszámú csoportról van szó, így hónapról hónapra lehetnek nagyobb kilengések, hiszen akár egy jól sikerült kampány is könnyen látszódik a számokon.

Az előző havi 10.166.406 Ft-os együttes bevételt jelentősen (26,5%-kal) sikerült túlteljesíteni augusztusban, így lett az ötük bruttó árbevétele összesen 12.864.398 Ft.

Hogy kik ők, azt név szerint nem mutathatjuk meg, de iparágaik szerint a megszerzett bevétel sorrendjében az alábbi lista sokaknak szolgálhat értékes információkkal.

👨🏻‍💼
Üzlet/Marketing

🏠
Ingatlan/Lakberendezés

🤸🏻‍♂️
Életmód/Fitness

✈️
Légijármű vezetése

🩺
Egészségügyi oktatás

Fizetési szolgáltatói tranzakciók

Minden hónapban leírjuk, hogy történeti okokból nálunk a Barion a legerősebb szolgáltató (őket támogattuk elsőként). Augusztusban a Barion 54.59%-os részesedést ért el. Őket követi a hazai SimplePay (27.96%), majd a hagyományos átutalásos vásárlások (15.66%). A külföldi szolgáltatók rendszerint alacsony részesedéssel vesznek részt az értékesítésekben. Közülük augusztusban a Stripe volt erősebb (1.12%), míg a PayPal-en keresztül történt a legkevesebb fizetés (0.67%).

Mi várható szeptemberben?

A szeptember hónap mindig az iskolakezdésről szól, ami jótékony hatással van az online kurzusok értékesítésére is. Ezzel ellentétes hatást fejt ki az infláció növekedése és az ezt még jobban felpörgető energiaválság.

Ennek ellenére a szeptember hónap valószínűleg így is az augusztusi eredmények fölött zárhat. Mi nagyjából 5%-kal magasabb számokat várunk az értékesítések bruttó összértékét nézve.

Továbbra is azt javasoljuk ügyfeleinknek és az érdeklődőknek, hogy ne csupán az egyszeri kurzus eladásokra fókuszáljanak, hanem kezdjenek el előfizetéses rendszereket kiépíteni. A TudásPiac rendszerét is ennek megfelelően fejlesztjük, augusztusban több új funkciónk is ebben a témakörben érkezett (pl. előfizetések próbaidőszakkal, új előfizetéses mérőszámok döntéselőkészítéshez, feltűnőbb helyen elhelyezett előfizetések és áttervezett hallgató oldali előfizetés menüpont).

ListaMester hírlevél

Hírlevél feliratkozás

Szeretnél értesülni piaci trendekről, újdonságokról? Képben akarsz lenni az online kurzusok világáról? Akkor iratkozz fel hírlevelünkre! 

Ahhoz, hogy levelet küldhessünk neked, az alábbiakat be kell pipálnod.