Különleges dátumként íródott be november 9. és 10-e a TudásPiac csapatának naptárába. Önmagában ezzel valószínűleg nem voltunk egyedül az I Love Előfizetés 2 konferencia résztvevői között. Ugyanakkor a mi részvételünket még egyedibbé tette egy plusz tényező: először voltunk kiállítóként jelen konferencián. Alább az eseményen szerzett tapasztalatainkat és élményeinket gyűjtöttük csokorba.
Ott voltál velünk a Marketing Commando rendezvényen? Megosztjuk veled, amit nem láttál: bepillantást engedünk a saját belső párbeszédjeinkbe, melyekben az élményeket és tanulságokat mérlegeltük.
Nem tudtál eljönni? Semmi gond, hiszen nem egy bennfentes cikket írunk, ami kizárólag az ILE2 résztvevőinek szolgálhatna hozzáadott értékkel. Vegyük is számba, milyen iránymutatással tértünk vissza a konferenciáról!
Miről szólt az I Love Előfizetés 2?
Az ILE2 a május 25-i I Love Előfizetés konferencia haladó szintre emelt folytatása. A Marketing Commando szervezésében megvalósult kétnapos eseményen a résztvevők a saját előfizetéses rendszerük felépítéséhez szükséges útravalót kapták meg Wolf Gábor, Janata Kriszta és számos további szakértő vendégelőadó által.
Az alapvető előnyök, hátrányok, működési elvek és fogalmak letisztázásától a technikai háttéren keresztül egészen a már működő előfizetéses modellekben felmerülő problémák kezeléséig érintettek témákat az előadások. A résztvevők ezekről kilépve azonnal találkozhattak olyan kiállítókkal, akik az előfizetéses modelljük egyes elemeivel kapcsolatban nyújtottak válaszokat és megoldásokat. Köztük voltunk mi is, a TudásPiac csapata.
Azonban nem csak a standon kínáltunk megoldást az előfizetéses rendszerüket gyorsan és egyszerűen beindítani kívánó vállalkozóknak. A technikai megvalósítás lehetőségeivel kapcsolatban a TudásPiac alapítója, Kiss Ákos tartott előadást.
Ennek egy általunk külön, a rendezvényen kívül rögzített verzióját te is megtekintheted saját oktatási felületünkön. Egy olyan videós oktatási rendszerben, melyhez hasonló neked is lehet programozás vagy fejlesztő felfogadása nélkül.
Szakmai betekintés jogtól a pszichológiáig
Mint már említettük, az előfizetéses modellhez kapcsolódó számos területet feldolgozott az I Love Előfizetés 2 konferencia. Online bemutatóinkon gyakorta elhangzik tőlünk a mondat, hogy mi a saját témánknak vagyunk mély ismerői, így például jogi tanácsokat keresve nekünk is az adott terület szakembereihez kell fordulnunk.
Az ILE2 egy helyre gyűjtötte valamennyi olyan szakma képviselőit, melyekkel érintkezned kell a saját előfizetés alapú üzleted kialakítása és működtetése során. Ezen két nap alatt a résztvevők mindegyik ilyen területről szerezhettek annyi információt, mellyel jelentősen biztonságosabban navigálhatnak a saját piaci szegmensükben.
Mi magunk is beültünk meghallgatni a többi szakmai előadást, új ötleteket szerezve ezzel a pozitív ügyfélkapcsolatok ápolásától a cégen belüli dinamikák fejlesztésén keresztül a játékosításig (gamification).
Rengetegen keresik a megoldást
A teltházas konferencia már önmagában árulkodó volt a vállalkozók előfizetéses modell iránti nyitottságáról, azonban az igazán személyes tapasztalatot erről csak Ákos előadását követően szereztük. Amikor egy előadót már a színpadról lejőve körbevesznek az érdeklődő vállalkozók, a szünetben pedig megtelik a stand a terveiket ismertető alkotókkal, első kézből kapja meg az ember a megerősítést: az előfizetéses modellben valóban sokan gondolkodnak, a megvalósítás azonban jelentős részüknek még kérdéses.
Milyen keretrendszer lehetne az én üzletemnek a legalkalmasabb? Szükségem van-e egyedi fejlesztésre? Nekilássak-e én magam összerakni WordPressben az előfizetéses felületemet? Ákos az előadásában részletesen tárgyalja, milyen tényezők mentén értékelheted eredményesen ezeket és még további, az üzletedhez releváns technikai kérdéseket.
Aki nem fejleszt, hoppon marad
Jellemzően minden hónapban újabb frissítéseket teszünk elérhetővé az ügyfélrendszerek számára. Új funkciók, dizájnfejlesztések és a jogi beállítások aktualizálása biztosítanak versenyképes keretrendszert az online tartalmak értékesítőinek. A konferenciára készülve az előfizetések létrehozásának lehetősége is kiemelt fókuszba került.
Ügyfeleinktől folyamatosan kapunk visszajelzéseket fejlesztési igényekre vonatkozóan, a piaci szereplőkkel folytatott hosszabb beszélgetések azonban pótolhatatlan, mély betekintést nyújtanak az online tartalomkészítők mindennapi szükségleteibe. Az I Love Előfizetés 2 lehetőséget adott ezen igényeknek egy szűrt közönségen és gyorsan történő megismerésére. Eddig is tisztában voltunk a folyamatos fejlesztés szerepének fontosságával, az ILE2-n való részvételünk azonban még jobban megerősítette ezen meggyőződésünket.
Amennyiben előfizetéses rendszert működtetsz vagy annak indításán gondolkodsz, mindenképpen érdemes neked is belevetned magadat egy olyan közegbe, ahol közvetlenül és tartalmasan beszélgethetsz a célközönségeddel. Nem neked kell rejtvényként megfejtened, mit kíván a piac! Elég megkérdezned a potenciális ügyfeleidet (és a már meglévőket!) a terveikről, és meg fogsz lepődni, milyen részletes leírásokat kapsz válaszul.
Mi ezt tettük, és rengeteg hasznos, új információval tértünk vissza a munkaasztal mögé.
Ha nem találkoztunk az I Love Előfizetés 2-n, pótoljuk!
Az első kiállítás élménye kötelez, és látva a megoldáskereső érdeklődők számosságát, fontosnak tartjuk, hogy további kiállításokon képviseltessük magunkat a 2023-as év során. Meggyőződésünk szerint ezzel mi is új tudással erősítjük meg és bővítjük a csapatunk kompetenciatárát. Találkozzunk jövő évben, és helyezzük a gyorsítósávra közösen a projektedet!