Legyen szó akár a közösségi médiában megosztott nyilvános videóidról, akár egy zártkörű, fizetős tartalmadról, vannak olyan kevésbé nyilvánvaló hibák, amelyek súlyosan visszavetik a sok munkával létrehozott anyagaid teljesítményét. Nem kevésbé bosszantó, de sokkal felismerhetőbb probléma lenne a felvételeid rögzítése közbeni áramszünet, a falat fúró szomszéd, esetleg a szobán viharként átgázoló játékos házikedvenc. Azok javítására viszont nagy eséllyel figyelni fogsz, elvégre látványosan mentek végbe, tudsz a keletkezett károkról vagy hiányosságokról. Az alábbi hibák ugyanakkor nem ilyenek, megelőzésük viszont jelentősen egyszerűbb, mint kiküszöbölni az áramszünetet vagy a falfúrást.
Rosszul kiválasztott célcsoport
Ami mindenkihez szól, senkihez sem szól. Tudod azonban, mi van ennek a hátterében?
A megfelelő célcsoport kiválasztása az online tartalomkészítők és vállalkozások számára is kulcsfontosságú lépés, méghozzá számos kritikus okból. Ha pontosan tudod, kik azok, akiknek a terméked, szolgáltatásod vagy akár egyszerű videód valóban hasznos, akkor célzottabb, és ezáltal hatékonyabb marketingkampányokat indíthatsz. A tartalmaid könnyebben megtalálják a közönségüket: az olvasóid és nézőid magukra ismernek a megfogalmazott üzeneted címzettjei között. Ezzel csökkentheted költségeidet, miközben növeled a konverziós arányokat. Amennyiben pontosan ismered és megérted a célcsoportod igényeit, könnyebben tudsz hosszú távú kapcsolatokat kialakítani annak tagjaival. A hűséges ügyfelek hosszú távon stabil bevételt generálhatnak számodra.
Hiányzó cselekvési hívások (CTA)
Megnéztem a videódat, elolvastam a cikkedet. Most hogyan tovább?
A CTA (call-to-action) szerepe kiemelten fontos a tartalmaidban. Ez az a pont, ahol lehetőséget kínálsz az olvasóidnak vagy nézőidnek arra, hogy cselekedjenek. A cselekvésre való felhívás segít irányítani az érdeklődőket, hogy lépéseket tegyenek, például regisztráljanak egy online kurzusra vagy megvásároljanak egy terméket. Fontos, hogy a CTA világos és vonzó legyen (tehát releváns a célcsoportnak, visszakapcsolódva az előző ponthoz!), hogy ösztönözze a konverziókat.
Közösségi média elhanyagolása
Akinek van ideje hírfolyamot görgetni, kit lásson? Téged vagy a versenytársakat?
A közösségi médiában való jelenlét tartalomkészítőknek és online vállalkozóknak egyaránt létfontosságú. Igaz, a két csoport között nem is feltétlenül érdemes meghúznunk a jelen esetben efféle éles határvonalakat: online vállalkozóként nem tudod megkerülni a tartalomkészítést, hacsak ki nem szervezed.
A közösségi média lehetővé teszi, hogy közvetlen kapcsolatot teremts a potenciális és meglévő követőiddel, ügyfeleiddel. Célzott hirdetésekkel érhetsz el embereket olyan felületeken, amelyekre eleve időt eltölteni mennek. Közel mindannyian találkoztunk már a céltalan görgetés jelenségével. Rohanásban lévő, épp a feladataikra koncentráló embereket nem fogsz tudni megtalálni a tartalmaiddal. A Facebookon, Instagramon és Tiktokon azonban olyan szempárok előtt jelenhetsz meg, majd építheted a vállalkozásod láthatóságát, erősítheted a tekintélyét, akiknek van ideje rád figyelni.
Gyenge címek és címsorok
Mit árulnak el a tartalmaidról az első benyomások?
A címek rendkívül meghatározóak a tartalmaid vonzerejét illetően, ami különösen az olyan kompetitív környezetekben kritikus, ahol a tartalmaid másoké mellett jelennek meg. A cím és a borítókép párosa az első benyomást megteremtő elem. A látogatók ezeket látják meg elsőként, így a döntésüket is nagyban befolyásolják.
Egy hatékony címnek fel kell keltenie az érdeklődést (lehetőleg próbálj hatni az érzelmekre!), fel kell villantania, hogy miről szól a tartalom, és meg kell ígérnie az értéket, amit az kínál. Ne feledd, hogy A/B tesztelés segítségével optimalizálhatod is a címeket a legjobb eredmények eléréshez!
Túl hosszú vagy túl rövid tartalom
Nálad mekkora elköteleződést igényel, hogy megismerjenek a tartalmaidon keresztül?
A megfelelő tartalomhossz nagyban függ a célközönségedtől és az általad közzétett tartalom típusától. Általában véve mégis azt mondhatjuk, hogy ajánlott rövid és tömör tartalmat használni, ami egyetlen szűk témára fókuszál. Ennek indokoltságát az adja, hogy a legtöbb közönség figyelmének terjedelme mostanra jelentősen lerövidült. Törekedj arra, hogy a mondataid rövidek, egyúttal pedig minél egyszerűbbek legyenek. Ugyanakkor egy szűrtebb közönségnek, például a prémium tartalmaid előfizetőinek felkínálhatsz hosszabb tartalmakat is, sőt, egyes témákra vonatkozóan ez megkerülhetetlen lesz: amennyiben például mesterkurzusként hirdetsz meg egy oktatóanyagot, abból semmiképpen sem szabad kispórolnod a tartalmat!
Népszerű kulcsszavak túlzott használata
Mi történik, amikor valaki túltolja a keresőoptimalizálást?
Meglepő lehet, de a kulcsszavak túlzott használata káros lehet a weboldal SEO-jára, mi több, még az olvasói élményre is. Ha túl gyakran ismétled meg ugyanazt a kulcsszót, a Google és más keresőmotorok azzal büntethetik a tartalmadat (és akár a teljes weboldaladat), hogy annak lecsökken a találati rangsorban való helyezése. Emellett az olvasók számára zavaró lehet, ha túl sokszor találkoznak ugyanazzal a kulcsszóval, a szöveg elveszti a természetességét.
A jó gyakorlat az, ha szövegbe illeszkedően és relevánsan használjuk a kulcsszavakat a tartalomban, hogy az mind az olvasóknak, mind a keresőmotoroknak megfeleljen. A meggondolt kulcsszóoptimalizálás és minőségi tartalom olyan páros, amelyek elengedhetetlenek a sikeres online jelenlét kialakításához.
Oldalak lassú betöltése
Te mennyit vagy hajlandó várni a betöltésre, mielőtt félrekattintasz?
A weboldal betöltési idejének optimalizálása több szempontból is fontos. Egyrészt a jobb felhasználói élmény és magasabb konverziós arányok eléréséhez járul hozzá egy gyorsabban betöltődő weboldal, másrészt SEO-szempontból is pozitív hatással bír. Érdemes gyors és megbízható webtárhelyszolgáltatót választanod ennek érdekében, továbbá a feltöltött képeket és oldalelemeket optimalizálnod a kisebb fájlméretek érdekében.
Hírlevél feliratkozás
Szeretnél értesülni piaci trendekről, újdonságokról? Képben akarsz lenni az online kurzusok világáról? Akkor iratkozz fel hírlevelünkre!