6 ok, amiért az emberek szívesen fizetnek az online oktatásokért

Szerző: | 2018.10.18. | Online kurzus indítása

Az internet korában szinte alig van olyan információ, amit véges számú Goolge kereséssel ne érnénk el ingyenesen. De vajon mi az oka annak, hogy az emberek mégis szívesen fizetnek bizonyos tartalmakért? Ez a kérdés az online kurzusoknál, videós oktatásoknál is gyakran felmerül, hiszen a legnépszerűbb videómegosztó szolgáltatásra, a Youtube-ra már rengeteg ingyenesen elérhető anyagot töltöttek fel a felhasználók. Érdemes vajon bevételszerzés céljából online oktatóanyagokat készíteni? Lesz, aki megvásárolja majd?

Ezek a kínzó kérdések sokakban felmerülnek, akik online oktatások készítése előtt állnak. A jó hír az, hogy az emberek többsége szívesen fizet a minőségi tartalomért.

Nézzük sorban azokat a gyakori okokat, amiért az emberek hajlandóak fizetős oktatási anyagokat vásárolni.

1. Az idő pénz

Ugyan a legtöbb információ valóban ingyenesen elérhető az interneten, de ezek megtalálása, szűrése, minősége, széttagoltsága komoly nehézséget okoz. Vagyis rengeteg időbe telik, míg egy adott témakörben kiválogatjuk a hasznos információ morzsákat, rendszerezzük azokat és desztilláljuk a számunkra szükséges részeit.

Azzal, hogy az információ egy helyen, rendszerezve áll rendelkezésre, a hallgatónak elegendő az információ befogadására koncentrálnia és nem kell előtte akár napokon, hetek át tartó kutatómunkát végeznie. A mai rohanó világban pedig a legtöbb embernek időből van a legkevesebb, így szívesen veszik, ha helyettük valaki elvégzi a “piszkos munkát”.

2. Hitelesség, megbízhatóság

Az internet egyik nagy előnye a hátránya is egyben: bárki tölthet fel tartalmat és azokat széles körben megoszthatja ellenőrzés nélkül. Gondoljunk csak arra, hogy ma már bárki tölthet fel videókat a Youtube-ra, vagy írhat blog postokat, amikben az állításokat sokszor senki nem ellenőrzi. Az ingyenes források megbízhatósága, szakmaisága így sokszor megkérdőjelezhető, néha pedig csak hosszú utánajárással ellenőrizhető.

Az online kurzusok esetében az oktató személye (vagy a mögötte álló cég neve), szakmai tapasztalatai, elismerései és a korábbi hallgatók visszajelzései garanciát jelenthetnek. Éppen ezért oktatóként az egyik fontos feladatod a saját szakértői státuszod építése. Nem árt, ha szakmai körökben is gyakran feltűnsz, elismerik a munkádat. Ha a közönséged hitelesnek tart, akkor szívesen fog vásárolni tőled tartalmat.

(Szerencsére az is előfordul, hogy elismert szakemberek osztanak meg ingyenes, jó minőségű és szakmaiságú tartalmakat az interneten. Ezért fontos, hogy a kurzusaid ne ilyen anyagok másolatai legyenek, hanem adjanak valami pluszt, amiért megéri megvásárolni őket.)

3. A személyiség varázsa

Az emberek azoktól szeretnek tanulni, akinek a személyiségével tudnak azonosulni, aki át tudja adni a tudását és aki élvezetes előadásokat tud tartani. Vannak, akik a szakmai mélységet, az alapos, részletekbe menő stílust keresik, mások pedig inkább a könnyen feldolgozható, szemléletes, de kevésbé mélyre ásó tananyagokat kedvelik. Akik rá tudnak rezegni a stílusodra, azok szívesebben tanulnak tőled, mint másoktól. Ráadásul, azok akik már megkedveltek és fizettek egy kurzusodért, szívesen vásárolnak tőled legközelebb is.

4. Többet kap

A fizetős oktatási anyagok elkészítésében az oktatók pénzügyileg is motiváltak, így sokkal több időt, energiát és pénzt áldoznak az elkészítésükre. A nagyobb költségvetés lehetővé tesz olyan technikákat vagy minőségbeli ugrásokat, melyek az ingyenes anyagok esetében nem jellemzőek.

Általában ebben ad többet egy fizetős kurzus:

  • több videó
  • minőségibb felvételek
  • extra segédanyagok: munkafüzet, teendő lista, tervrajz, sablonok
  • tudáspróba (teszt kérdések)
  • zárt közösség, ahol a többi hallgatóval és az oktatóval is lehetőség van beszélgetni
  • elavult anyagok frissítése
  • egyéb oktató által adott extrák (pl. kedvezményes rendezvény részvétel, konzultációs lehetőség, stb.)

5. Ledönti a nyelvi korlátokat

Előfordul, hogy egy-egy témakörben készült már jó minőségű idegennyelvű tananyag, azonban a magyar közönség egy része vagy egyáltalán vagy nem elég jól beszéli a nyelvet. Egy magyar nyelvű anyag adhat akkora plusz értéket, hogy fizessenek érte.

6. Az ár értéket sugall

Furcsa, de az emberek többsége valamiért jobban értékeli azokat a dolgokat, amiért fizet, mint azokat, amik ingyen elérhetőek. Ráadásul azok, akik fizetnek a kurzusodért nagyobb eséllyel nézik végig az anyagot, mint azok, akik ingyen kapták azt (pl. egy promóció keretében).

Természetesen nem az a jó taktika, ha irreálisan magas árat állapítasz meg (mert akkor nagy eséllyel nem veszi meg senki), de jó tudni, hogy az ár sokszor a várható értéket is kommunikálja a leendő vásárló felé.

Ha tetszett ez a cikk, akkor oszd meg másokkal is!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Email this to someone
email
Print this page
Print