Az október hónap több ügyfelünknek is erős forgalmat hozott, nagyon szép összesített számokat láthattunk. Ugyanakkor jobban megvizsgálva a bevételeket, ebben a hónapban nagy volt a kontraszt a lista felső szegmense és a többiek között. A szakadék azért volt látványos, mert az 1 millió forintos határ alatt kialakult egy „légüres tér” az 500.000 Ft és 1.000.000 Ft közötti sávban. Itt nagyítóval kellett keresni a részvevőket, míg a többség e két érték alatt és felett helyezkedett el. A korábbi elemzéseink alkalmával még sosem volt tetten érhető ilyen markáns leszakadás.
Olyan ügyfelünk is volt, akit ki kellett hagynunk a körkép bizonyos mérőszámaiból, mert az általa elért sok tízmillió forintos eredmény nagyban torzította volna a havi átlagot. Mivel az ő számai már szeptemberben is jelentősek voltak (bár akkor még nem volt érezhető ilyen mértékű torzító hatás), így a szeptemberi és októberi számok összehasonlításánál a szeptemberi értékeket is korrigálva, ezen ügyfelünk adatai nélkül újraszámolva jelenítjük meg („korrigált” megjegyzéssel jelölve őket).
Mennyit kerestek átlagosan az ügyfeleink?
Akik online kurzusok készítésén és értékesítésén gondolkodnak, azoknál valószínűleg az első felmerülő kérdések egyike, hogy „mennyi pénzt kereshetek online tanfolyamokkal?” Bár a bevezetőben jeleztük, hogy októberben a középmezőny lemorzsolódott, az átlagok mégis adhatnak némi támpontot.
A teljes havi bevételeket nézve szeptemberben az átlagos ügyfélbevétel 463.327 Ft (korrigált) volt, októberben 579.205 Ft. Ez jelentősen magasabb a korábbi eredménynél, amit főként azok húztak fel, akik sikeres kampányokat futtattak.
Ha az adott hónapok napjainak számával visszaosztjuk a fenti értékeket, akkor eltérő hosszúságuk ellenére is egyszerűbben összehasonlíthatóvá válnak. Szeptemberben a napi átlagos árbevétel 15.444 Ft (korrigált), míg októberben ez a szám már magasabb, 18.684 Ft volt.
Mennyi volt az átlagos kosárérték?
Az átlagos kosárérték megmutatja, hogy online kurzusokra egy-egy rendelés esetén átlagosan mennyi pénzt költöttek a vásárlók. A kosárérték azonban nem azonos az online kurzusok átlagos egységárával, ugyanis a vásárlások szólhatnak csomagajánlatokról, lehet bennük upsell ajánlat, mi több, ide számítjuk a beérkezett havi és éves előfizetési díjakat is. A mérőszám tartalma miatt egy jó közelítőérték lehet arra vonatkozólag, hogy milyen értékű tranzakciókkal lehet átlagosan számolni egy online oktatórendszer esetében.
Lássuk a számokat! Az átlagos kosárérték szeptemberben 21.016 Ft (korrigált) volt, míg októberben ez a szám 18.271 Ft. Mint látható, az alacsonyabb kosárérték ellenére magasabb volt az átlagos havi bevétel októberben, ami a lényegesen nagyobb tranzakciószámnak köszönhető.
Mennyi bevétele volt a top 5 ügyfelünknek?
A top 5-ös listánál már nem hagyhattuk ki azt az ügyfelünket sem, akinek a számai a korábbi számolásokból hiányoznak, hiszen itt pont az eredményes iparágak bemutatás a célunk.
Az 5 legmagasabb bevétellel rendelkező ügyfelünk közül többeknek is kivételesen jól sikerült az október, az összesített bevételük az eddigi abszolút rekordot jelentő 73.153.005 Ft. Anoniman tartva a bevételi adataikat; iparágaikkal, bevétel szerinti sorrendben jelölve őket a következő listát kapjuk:
🌐
Multi-level Marketing
🏠
Ingatlan/Lakberendezés
👨🏻💼
Üzlet/Marketing
🩺
Egészségügyi oktatás
🤸🏻♂️
Életmód/Fitnesz
A fenti listára két teljesen új ügyfelünk is feljutott, ami nagyon szép teljesítmény, ezúton is gratulálunk nekik!
Fizetési szolgáltatói tranzakciók
A fizetési szolgáltatók esetében meglepetés volt a Stripe e havi erős szereplése. Míg korábban a tranzakciók csupán pár százaléka zajlott ezen a szolgáltatón keresztül, addig októberben az online vásárlások csaknem negyedét az amerikai szolgáltató „zsebelte be”. Ebben a hónapban a sorrend a következőképpen alakult: Barion (36%), Stripe (24.97%), SimplePay (21.89%), átutalás (16.43%) és a legvégén, 1% alatti részesedéssel a PayPal (0.71%).
Mi várható novemberben?
Novemberben indulnak az első karácsonyi kampányok és a hónap legjelentősebb eseménye e-kereskedelmi szempontból a Black Friday. Várhatóan a hirdetési piacon nem lesz könnyű érvényesülni; nagy lesz a reklámzaj, magasabb lesz az elérések ára. Ugyanakkor egy jól sikerült kampánnyal szép eredményeket várhatnak az online kurzusok értékesítői.
Továbbra is érvényes az, hogy a hirdetéseken felül érdemes saját e-mail listát és Facebook csoportot építeni az érdeklődők és a vásárlóid közvetlen, gyors elérése végett. Ezek a kommunikációs csatornák jelentősen növelhetik a kampányaid eredményességét, különösen az évnek ebben a hirdetésekkel telített időszakában.