1. Legyenek weboldalba beágyazható megrendelő űrlapjaid
A megrendelő űrlap a kulcsa az online kurzusértékesítés automatizálásának:
- Ezen jelenik meg a bankkártyás fizetés elfogadása.
- Ezen jelenhetnek meg fontos marketing elemek, mint pl. a visszaszámláló vagy a bump ajánlat.
- Ennek van köszönőoldala, ahova újabb ajánlatot, upsellt tehetsz ki, ami növelheti a kosárértéket.
- Ezen iratkozhat fel a hallgató a hírleveledre amellett, hogy regisztrál a kurzusodra.
- Ez végzi el az értékesítéssel párhuzamosan a hallgatói fiók létrehozását is.
- Tehát a megrendelő űrlap, mint egy ragasztó, tartja össze az egész rendszeredet: fizetést, hírlevél küldést, kurzus hozzáférést és marketing eszközöket.
- Összefoglalva: ami a fizikai termékeknek a webshop és a kosár, az az online kurzusoknak a landing oldal és a megrendelő űrlap.
Ha a megrendelő űrlapod beágyazható bármilyen weboldalba, akkor könnyedén tudod tesztelni az értékesítési oldal kreatív tartalmát, és megtalálni a legtöbb értékesítést generáló formátumot.
Így ágyazd be a kurzusod megrendelő űrlapját bármilyen weboldalba:
- Először is hozz létre egy új kurzust a TudásPiacos oldaladon. Add meg a kurzus címét, leírását, alapárát.
- Töltsd fel a tananyagokat és a kurzus borítóképét, promó videóját.
- A TudásPiac automatikusan létrehozza a megadott adatok alapján a kurzusod megrendelő oldalát. Ezt bármikor tovább finomíthatod.
- Összekötheted Barionnal, SimplePay-jel, Stripe-pal, PayPal-lel, továbbá felkínálhatsz átutalásos fizetési lehetőséget. Az automatikus számlázáshoz bekötheted a Számlázz.hu vagy Billingo fiókodat.
- Kiegészítheted upsell ajánlattal és kuponnal az megrendelő oldaladat. A rendelés utáni köszönő oldalra további upsell ajánlatot tehetsz, így hozva létre értékesítési tölcséreket.
- A megrendelő űrlaphoz létrejön egy kód, amit csak ki kell másolnod. Ezt beillesztheted bármilyen weboldalba, akár egy WordPress landing oldalba is.
- Ezáltal a meglévő weboldaladba percek alatt be tudod ágyazni a kurzusod megrendelő űrlapját, melyen keresztül önműködő módon tudják a jelentkezők megvásárolni és megnézni a tananyagaidat.
2. Napokon belül legyen egy értékesítésre használható rendszered
Miért fontos ez?
- A kezdeti lendületedet nem kell technikai kihívások megoldására elpazarolnod
- Több időd marad a tartalomgyártásra
- Azonnal le tudod tesztelni a kurzus ötleteidet
- Rögtön bevételt tudsz generálni
Így automatizáld a kurzusaid értékesítését akár néhány nap alatt:
- Először is állítsd be a TudásPiacos kurzus oldalad alapadatait. Utána töltsd fel a logódat, fejlécképedet és add hozzá a színeidet.
- Add meg a cégadataidat, és állítsd be azt az e-mail címet, amiről a leveleidet küldeni szeretnéd.
- Állítsd be a fizetési módokat: Barion, SimplePay, Stripe, PayPal vagy átutalás, és kösd össze a rendszered percek alatt a Számlázz.hu-val vagy a Billingoval.
- Ha egyedi szövegezést szeretnél, a több, mint 50 email sablon bármelyikét átírhatod, mely az ügyfeleidet támogatja a rendszer használatában.
- Töltsd fel az ÁSZF-ed és az adatvédelmi nyilatkozatod.
- Már kész is a zárt kurzus oldalad, feltöltheted az első kurzusaidat, és fogadhatod az első megrendeléseket, most már csak szólnod kell az embereknek.
Az online oktatási rendszeredet TudásPiaccal automatizálni olyan, mintha téglák helyett egy kész várat kapnál. Csak be kell költöznöd.
3. Használj limitált ajánlatokat a kurzusaid értékesítési kampányaiban
Miért fontos ez?
Az emberek nehezen köteleződnek el a tanulás mellett, még ha pénzük van is rá, de sokszor azért nem regisztrálnak, mert félnek, hogy nem lesz idejük végigcsinálni. A korlátozott ideig elérhető ajánlatokkal meg tudod nekik adni a kellő ösztönzést, hogy most jelentkezzenek a kurzusodra, ne halogassák.
Ráadásul az értékesítési kampányaid sem lesznek unalmasak.
Plusz, a sima árakciók mellett (vagy inkább helyett) tudsz adni csomagajánlatokat, bónuszokat vagy korlátozni tudod az első 20 jelentkezőre a helyeket.
Keress több pénzt a kurzusaidból pillanatok alatt kialakítható limitált ajánlatokkal:
- Ha már van legalább egy kurzusod, hozz létre az alap ajánlat mellé egy kedvezményes ajánlatot.
- Akár csomagajánlatot is könnyedén kialakíthatsz több kurzusból.
- Állíts be egy időbeli és/vagy létszámkorlátot az ajánlathoz. Tegyél hozzá upsellt, ha szeretnél.
- A megrendelő oldalon megjelenik a régi ár áthúzva és a kedvezmény mértéke, valamint a számláló a megadott limitekhez.
- Ha a megrendelő oldalon egyedi szövegezést, vagy eltérő színű gombokat szeretnél, módosíthatod.
- Ráadásul a köszönő oldalra betehetsz egy újabb ajánlatot, így értékesítési tölcséreket alakíthatsz ki, hogy növeld a kosárértéket.
Kész is a korlátozott ideig elérhető ajánlatod, már csak el kell juttatnod az emberekhez.
4. Jelenítsd meg látványosan a kurzusaidra beérkező hallgatói értékeléseket
Miért fontos ez?
- A látogatók 70%-a vásárlás előtt megnézi mások értékelését.
- A szöveges értékelések segítenek abban, hogy még jobbá tedd a kurzusodat, vagy akár készíts egy új, innovatívabb kurzust.
- Ha nincs automatizálva nálad a kurzusok értékelésének bekérése, akkor rengeteg idő és fáradtság utólag bekérni a hallgatóktól, hogy legalább egy-két értékelést ki tudj tenni az oldalra.
- A szöveges termékértékelések segítik a keresőoptimalizálást.
Vásárlói értékelések bekérése automatizáltan a kurzusaidhoz:
- A kurzusaid értékesítési oldalán megjelennek az áltatad jóváhagyott értékelések. A legújabb értékeléseket a kurzusod főoldalára is kiteheted.
- Az értékelések csak akkor válnak nyilvánossá, ha egyenként jóváhagyod őket.
- Az ügyfeleid krediteket szerezhetnek az értékelésekért, melyet törzsvásárlói programod részévé tehetsz.
- Ha a felhasználód látta már a kurzus általad meghatározott hányadát, akkor kimegy neki az értékelés emlékeztető email.
- A kiküldött levélben egy olyan egyedi link van, aminek használatával bejelentkezés nélkül gyorsan tud értékelni. Sőt, ha nem értékel az általad megadott számú nap elteltével, akkor emlékeztető levél megy ki.
Az értékeléseid így önműködően gyűlnek az oldaladon.
5. Legyen előfizetéses ajánlatod
Miért fontos ez?
Kulisszatitok a TudásPiac legfrissebb kurzuspiaci körképéből: kurzusokból azoknak a márkáknak van stabil bevétele az év 12 hónapján keresztül, akiknek van előfizetéses rendszere. Ezzel könnyedén tarthatod a víz felett az infobizniszedet a nyári uborkaszezonban is.
A hallgató egyszer hagyja jóvá a fizetést, és onnantól automatikusan levonja a rendszer a kártyájáról minden hónap adott napján ugyanazt az összeget, amíg le nem mondja.
Így készíts pillanatok alatt automatizált előfizetést tudásanyagaidhoz
- Az előfizetés egy speciális ajánlat, melynek díját a rendszer megadott időszakonként automatikusan vonja az ügyfél bankkártyájáról a Barion vagy a Stripe segítségével.
- Ez az időszak lehet havi, negyedéves, féléves vagy éves.
- Meg tudod csinálni azt is, hogy egy kurzus külön, egyszeri vásárlással is megvásárolható és közben lehet része egy előfizetéses csomagnak is.
- Ha az előfizetéses ajánlathoz hozzáadsz egy új kurzust, akkor azt minden előfizetőd automatikusan megkapja, és emailt is küld a rendszer erről.
- Ha az ügyfeled rákattint a saját profilképére a jobb felső sarokban, és kiválasztja az „Előfizetések” menüpontot, láthatja az összes előfizetését és kezelheti is őket.
- Díjtartozás esetén a felhasználó nem éri el az előfizetésben szereplő kurzusokat.
Így pillanatok alatt el tudod indítani a saját előfizetéses klubodat.
6. Legyen stabil tárhelyed a videókhoz
Miért fontos ez?
Ha jól sikerül egy kampányod, és egyszerre többszázan kezdik el lejátszani a kurzus oldalról a videódat, akkor muszáj, hogy olyan tárhelyen legyen fent a videód, ami ezt az igényt ki tudja szolgálni.
Viszont sok bonyodalmat megúszhatsz vele, ha nem egy külső tárhelyről kell a videódat beágyazni a kurzus oldaladba, hanem eleve az egész kurzus oldalad videóra optimalizált tárhelyen van.
Így oldd meg, hogy ne külső tárhelyről kelljen beágyazni a videóidat a kurzus oldalba:
- A TudásPiac mellé nincs szükség külön videós tárhely előfizetésre.
- A védelmi funkciónk által megfogott letöltési próbálkozásokat, valamint a videók nézettségi statisztikáit te is láthatod a rendszerben.
- Videóid jobb felső sarkába elhelyezhető egy logó vagy vízjel.
- A TudásPiac támogatja a felirat fájlokat. A videóidhoz akár egyszerre több nyelvű feliratot is feltölthetsz.
- Ha az ügyfeled félbehagyja a videót, az később onnan folytatódik, ahol abbahagyta.
- Az ügyfeled bekapcsolhatja a videók közötti automatikus lejátszást, sőt, a lejátszási sebességet is állíthatja szükség szerint.
Így videóid egy helyen lesznek a kurzusaiddal, biztonságban és minden felhasználói igényt kielégítenek.
7. Csak azok érjék el a kurzusaidat, akik már fizettek érte
Sokan azért nem mernek belevágni az infobizniszbe, mert az e-learning tananyagaikat féltik, hogy ellopják.
Bár nincs egyetlen tuti, 100 %-ig letöltésbiztos megoldás, de ha körültekintő vagy és a korszerű technikákat használod, akkor nagyon leszűkül azoknak a köre, akik rászánják a rengeteg plusz energiát arra, hogy akár rosszabb minőségben is, de letöltsék a tananyagaidat.
Így gondoskodj róla, hogy csak azok érjék el a kurzusaidat, akik már fizettek érte:
- Ha szeretnéd, hogy többezren megvegyék a tananyagaidat, akkor a legrosszabb megoldás az, ha emailben csatolod a fájlokat, hiszen továbbküldhetik bárkinek.
- Megoszthatod Google Drive-on vagy YouTube-on is a résztvevőkkel, de egyik sem biztonságos módja a szellemi termékeid átadásának.
- A Vimeo egy jó megoldás, csakhogy ez már fizetős. Ráadásul olyan zárt oldalra van szükséged, ami nem csak fájlokat tud tárolni, de képes a tagsági fiókokat is kezelni.
- A WordPress ingyenes, de a tagsági oldal bővítményei már fizetősek.
- Ráadásul vajon bölcs dolog-e rengeteg új tagot beengedni egy olyan szoftverbe, ami a hacker programok kedvenc célpontja?
A TudásPiac előfizetéssel rábízod egy szakértői csapatra a kurzus oldalad üzemeltetési és biztonsági feladatait.
Tagsági oldalt és videós tárhelyet is kapsz egyben, és a szakértői imázsodat erősíti az esztétikus megjelenés és a biztonságos működés.
8. Legyen minden visszakövethető, ami a kurzus oldaladon történt
Miért fontos ez?
- Amikor beindul a márkád, és sok hallgatód lesz, már nem fogod tudni egyenként monitorozni, ki hol tart a tanulásban, vagy mit nézett már meg és mit nem.
- Egyrészt te is szeretnél rögtön statisztikákat, diagramokat látni arról, hogy például melyik leckénél hagyja abba a legtöbb hallgató a tanulást (beavatkozási pont, amire ha odafigyelsz, több elégedett ügyfeled lesz, ez pedig hosszú távon több bevételt hoz).
- Másrészt ennyi hallgatónál könnyen adódhat olyan élethelyzet, hogy valaki mégis visszakéri a pénzt, amit befizetett, te pedig meggyőződhetsz róla, hogy belenézett-e már egyáltalán a tananyagba vagy sem.
Így kövesd figyelemmel a kurzus oldalad életjeleit
- A TudásPiac egyik egyedi funkciója az Idővonal, amin végig követhetők a rendszerben történt események.
- A TudásPiaccal létrehozott kurzus oldaladon egy látványos műszerfalat kapsz a vállalkozásod életjeleiről és nyomon tudod követni hallgatóid tevékenységét is.
- Azt is láthatod, hogy százalékban kimutatva hány értékelést kapott egy kurzus.
- A jelzőlámpa fényeihez hasonló színek mutatják meg a felhasználók előrehaladását az egyes kurzusokban.
- Láthatod, ki hol tart, mit nézett már meg és mit nem, és azt is, hogy mikor lépett be utoljára. Emaileket küldhetsz az egyes kurzusok hallgatóinak.
- Tudáspróbákat készíthetsz a hallgatóidnak és láthatod, hányan töltötték ki sikeresen és hányan nem.
A TudásPiac beépített riportjai és statisztikái rajta tartják a kezed a kurzus oldalad vérkeringésén. Minden hallgatói tevékenységről tudni fogsz, mert mindennek nyoma marad.
9. Tedd interaktívvá a tanulást tesztekkel
Neked nem csak az az érdeked, hogy minél több hallgatód legyen, hanem az is, hogy minél többen csinálják végig a kurzusaidat.
Miért fontos ez?
A felmérések szerint pusztán a hallgatók 5-15 %-a képes végigmenni egy online kurzuson!
Pedig minél többen képesek végigcsinálni a kurzusaidat, annál többen lesznek elégedettek, és annál több pozitív visszajezést fognak adni.
Tehát a hallgatói elégedettség közvetlen hatással van a szakértői imázsodra!
A szakértők szerint, ha a kurzus felépítése egyébként jól átlátható, akkor mindössze 3 okra vezethető vissza, hogy az emberek mégis abbahagyják menet közben a tanulást:
- A támogatás hiánya
- Az interaktivitás hiánya
- Az elszámoltathatóság hiánya
Ezért működnek jobban azok a kurzusok, ahol a szakértőtől egy fórumon kérdezni lehet és ahol beszélgethetnek a résztvevők.
Az automatizált tesztek beépítése a kurzusba lehetővé teszi mindhárom fenti szükségletet anélkül, hogy személyesen jelen kellene lenned, hogy végigkísérd a hallgatód tanulási útját.
Így hozz létre automatikusan kiértékelésre kerülő online teszteket a kurzus oldaladon:
- A tesztek az ügyfélmegtartásban lényegesek: az azonnali visszajelzés további tanulásra ösztönzi az embereket.
- A gyakorló teszt a feladatok megoldása után azonnali visszajelzést ad a kitöltőnek, amit vizuálisan és dicsérő üzenetekkel is megerősít.
- A tudáspróbákkal az iskolai felmérések logikáját követő feladatsort állíthatsz össze.
- Hozz létre egy új tudáspróbát, határozd meg a teszttípust, rendeld hozzá a kurzushoz. A kérdéseket és a válaszokat írd be a megfelelő helyre.
- Megadhatod többek között, hogy mennyi idő álljon rendelkezésre a kitöltéshez, hány százaléktól sikeres, lehet-e ismételni.
- A hallgatóid listáját tudáspróba eredményekkel együtt exportálhatod.
Ilyen egyszerűen teheted interaktívvá a kurzus oldalad!
10. Legyen fent a teljes kurzus kínálatod egy fix oldalon
Miért fontos ez?
- Egy kurzus nem kurzus: a könnyen fenntartható infobiznisz vállalkozásban legalább 6-8 tudásanyag van, különböző árkategóriákban
- Minél átláthatóbb az emberek számára, hogy összességében mivel foglalkozol, és mi mindenben tudsz nekik segíteni, annál könnyebben nyílik meg a pénztárcájuk
- SEO szempontból nagyon hatékony hosszú távon, ha a kurzusaid címe, leírása, fejlécképe és promó videója, valamint a hallgatók véleménye fent van egy fix oldalon
Összefoglalva: ez akkor fontos, ha a szakterületeden te szeretnél lenni a guru, és már biztosan tudod, hogy hosszú évekig foglalkozol majd ezzel.
Így legyen WordPress nélkül gyűjtőoldalad a kurzusaid számára percek alatt:
- Először is add meg, mi a domain neved, ahová a TudásPiacos kurzus oldaladat irányíthatjuk. Nem baj, ha még nincs ilyened, párezer forintért vehetsz bármelyik domain kereskedőtől.
- Utána töltsd fel az oldaladra a saját logódat, fejlécképeidet és színeidet.
- A rendszer automatikusan elkészíti a kurzus oldalad, ahol a tananyagaid között tudnak böngészni az érdeklődők, és az elkészült értékesítési oldalakon meg is vehetik.
- Mindössze annyit kell még tenned, hogy feltöltöd a tananyagokat és kitöltöd a leírásokat.
- Vigyázunk a tananyagaidra, rendszeres mentéseket végzünk. Így az anyagaid biztonságban lesznek.
- Minden fontos analitikát látni fogsz, ami az egész infobizniszedet egy helyen tartja, és így a teljes folyamat extra könnyű lesz.
Most már csak el kell mondanod az embereknek, hogy van egy kurzus oldalad, ahol jelentkezni tudnak a tanfolyamaidra!