Évről évre egyre többen keresnek rá az ajándékkártya kifejezésre a Google-ben. A keresések jellemzően az ünnepi időszak körül összpontosulnak, az online tanulásra azonban a teljes évben megnövekedett igény mutatkozik a világjárvány miatt. A növekvő keresetre reagálva bonyolult és időigényes trükkök nélkül is megkönnyítheted a potenciális vásárlóidnak, hogy rátaláljanak az online kurzusaidra, növelheted a bevételed, és építheted a kapcsolataidat az ügyfeleiddel. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk 7 érvet, amiért érdemes elkezdened ajándékkártyákat is kínálnod az e-learning vállalkozásodban.

1 + 1 ügyfél = több bevétel

Könnyen meglehet, hogy az ajándékkártyát megvásárló személy már az elégedett ügyfeleid egyike. Egy ilyen felhasználó értékét csak még tovább növeli az ajándékozás lehetőségének bevezetése a vállalkozásodban. Minden másoknak megvásárolt kurzussal egy olyan ügyfelet nyersz magadnak, akit nem neked kell megtalálnod és meggyőznöd. Regisztrációhoz kötött szolgáltatásoknál, így online kurzusoknál is, ez még egy fontos adalékkal bővül: a levelezési listádon immáron eggyel több e-mail szerepel! (Amennyiben persze ő is hozzájárul ahhoz, hogy marketing e-maileket küldj neki.)

Nem csak a vásárlóid számát növelheted azzal, ha ajándékkártya formájában is megvásárolhatóak a kurzusaid. Enélkül nincsen oka az ügyfeleidnek többször is megvásárolnia ugyanazt a tananyagot, az ajándékozás lehetőségével viszont ez előtt is megnyithatod a kapukat. A megajándékozott fél oldaláról se hagyjuk figyelmen kívül a fontos lélektani tényezőket! Az ajándékkártya gyakorlatilag egy ‘ingyen’ kurzust ad a beváltójának. Miután egy tartalma szempontjából is teljes értékű tananyagot teljesített, az új ügyfeled egy sajátosan előnyös pozícióban találja magát. A katalógusodat annak tudatában nézheti át további kurzusokért, hogy a készítőben megbízhat.

Építi a brand tudatosságot

A bizalom kialakítása és megtartása a már meglévő és a potenciális ügyfeleiddel elengedhetetlen. Több mint tízből kilenc ember megnézi a vásárlói értékeléseket mielőtt meghozná a döntését. Új értékesítőket a fogyasztók mintegy 40%-a családi és baráti ajánlások alapján talál meg és kezd el követni. A teljes költségvetésed marketingre fordítása sem pótolhatja azokat az egyszerű interakciókat, amik bizalmas felek között történnek! Ennek azonban a vállalkozásod nyújtotta termékek is részesévé válhatnak ajánlások formájában, és még inkább egy-egy ajándékkártya által. A kapott ajándék kockázatmentes lehetőséget kínál arra, hogy kipróbálhassák a szolgáltatásodat, miközben az ajándékozó személyén keresztül bizalmat szavaznak neked is. Tudják, hogy ez nem csak egy csali, amit külön arra hoztak létre, hogy fizető ügyféllé tegyék őket. Ez egy olyan gesztus része, amit őszinte jóindulattal adnak, a pénzszerzés motivációja nélkül.

Kiaknázza az ünnepi időszak lehetőségeit

Eltéveszthetetlenül látványosan jelenik meg a karácsony előtti pár hét hatása a Google keresésekben. Az alábbi ábrán az ajándékkártya kifejezés iránti érdeklődés alakulását látjuk. Amellett, hogy a keresések átlaga folyamatosan növekedett az elmúlt évtizedben, az ünnepi időszak kiugrásai egyértelmű lehetőséget fednek fel. Add meg az ajándékkártyák vásárlásának lehetőségét a hallgatóidnak, és hívd fel a figyelmüket arra, hogy idén tudást is adhatnak ajándékba a szeretteiknek!

Ajándékkártya keresések alakulása

Természetesen az ajándékozás nem csak karácsonykor hoz vásárlásokat. Év közben a születésnapok, névnapok, illetve egyéb (trendre nem illeszkedő) alkalmak adnak okot az ügyfeleidnek arra, hogy visszatérjenek az értékesítési oldaladra.

A virtuális ajándékkártya költségmentes

Nem kell nyomtatásért sem fizetned, ha elektronikus formában bocsájtod ki az ajándékkártyákat. A TudásPiac felületén a rendszer ezt a jóváhagyott fizetések után automatikusan megteszi, a kiállított dokumentumon pedig egyedi QR-kódot helyez el, melynek beolvasásával pillanatok alatt beváltható az ajándék. Az egyetlen feladatod, hogy kiválasztod (vagy igény esetén akár elkészíted) a neked tetsző ajándékkártya designt, a többiről a rendszerünk gondoskodik.

Ajándékkártya sablonok

Kényelmes megoldást nyújt az ügyfeleidnek

Az ajándékvásárlás szólhat az izgalmakkal teli várakozásról is, sokaknak azonban nagy terhet jelent, és nem (csak) anyagilag. Az emberekkel megtelt üzletekben a világjárvány nélkül is stresszes ilyenkor a vásárlás, különösen a karácsony előtti napokhoz közeledve: tetszeni fog-e a másiknak, amit kap? Tudja-e majd használni? Nem felejtettem-e el valakinek megvenni az ajándékát?

Szerencsére egy virtuális ajándékkártya megvásárlása akkor is lehetséges, amikor már minden más üzlet bezárt, így legalább az utolsó kérdés miatt nem kell aggódni. Azt azonban neked kell megfontolnod, hogy amikor az utolsó előtti pillanatban ajándékot vásárlók gyors és kényelmes lehetőségek után néznek, akkor ott szeretnél-e lenni a keresési találataik között vagy sem.

Ajándékkártya mint nyeremény: a vásárlóid hűségének növelése

Amellett, hogy okot adsz a már meglévő ügyfeleidnek a korábban megvásárolt kurzusaik ismételt megvételére, nyereményjátékokat is indíthatsz, melyben a nyertesek jutalma egy-egy (számodra költségmentesen kiállítható) ajándékkártya. Ezzel, illetve egyéb hasonló kampányokkal megerősítheted az ügyfeleid hűségét, valamint új vásárlókat szerezhetsz. Az ajándékozás lehetőségének korlátai csak a kreativitásodtól függnek.

Figyelmet irányít az értékesítési felületedre

A virtuális ajándékkártyák nagy előnye, hogy a vásárlónak és a beváltónak egyaránt el kell látogatnia az értékesítési felületedre, ezzel is forgalmat irányítva a katalógusodhoz. A TudásPiac rendszerében kiállított ajándékkártyák esetén például egy rajtuk automatikusan elhelyezett QR-kód beolvasásával azonnal a beváltási oldalra jut a megajándékozott. Itt már csak egy rövid regisztrációs űrlapot kell kitöltenie, majd el kell fogadnia az általános szerződési feltételeket, és máris teljes értékű felhasználójává válik az adott oktatási rendszernek.

Online oktatás és ajándékkártya, de hogyan?

A TudásPiac rendszerében online kurzusokat értékesíthetsz a saját branded alatt. Az értékesítési oldalaidat személyre szabhatod, tudáspróbákat készíthetsz, illetve kuponokat és ajándékkártyákat állíthatsz ki. Nem kell tárhelyet vásárolnod, vagy amiatt aggódnod, hogy a következő frissítés majd szétveti a gondosan elrendezett értékesítési oldalaidat. Magyar nyelvű ügyfélszolgálattal és útmutatókkal biztosítjuk, hogy e-learning vállalkozásod a lehető leggördülékenyebben juthasson a növekedés útjára a rendszerünkön belül. Vedd fel velünk a kapcsolatot te is, kérj konzultációs időpontot, és találjuk meg közösen a számodra legmegfelelőbb megoldást!

Ha tetszett ez a cikk, akkor oszd meg másokkal is!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print