A remarketing lehetőségek szűkülnek, a potenciális vásárlókat egyre drágább hirdetésekkel elérni. A tartalommarketing ugyan olcsóbb és jó konverziós aránnyal bír, de hosszú időbe telik beérnie. Amikor a céged fennmaradásának záloga, hogy minden hónapban előteremtsd a szükséges eladásokat, komoly fejtörést okozhatnak az online tér aktuális körülményei. Ettől kímél meg, ha előfizetéses rendszert üzemeltetsz. Segítségül összegyűjtöttük ehhez, melyek az aktuális évben a legfontosabb előfizetési trendek.

Az előfizetéses modell megerősödése

2020-ban jelentősen megnőtt az előfizetéses modellt alkalmazó cégek piaca. A járványhelyzet miatt otthon maradók nem csak a megszokott személyes vásárlásokat elkerülendő, de kényelmi szempontok miatt is bizalmat szavaztak az előfizetéseket ajánló szolgáltatóknak. 2020 májusában az Egyesült Államokban a 18-34 éves korosztály 70%-a rendelkezett legalább egy előfizetéssel valamelyik streaming szolgáltatónál, és további 12%-uknak volt már korábban előfizetése. A 35-44 évesek körében még nagyobb arányban voltak előfizetők (72%), és ugyanakkora százalékuk (12%) volt már korábban előfizető, de a felmérés készítésekor éppen nem. Még a 65 év felettieknek is közel a fele (49%) előfizetője valamelyik streaming szolgáltatónak.


Érdemes ellátogatnod a Google Trends oldalára, és összevetned az előfizetéses modell szerint működő szolgáltatókra irányuló kereséseket a COVID-adatokkal. A fenti ábránkon például egymásra vetítettük a ‘Netflix’ kifejezésre indított magyarországi Google kereséseket a betegség hazai, új esetszámaival. Érdekes lehet, ha keresel egy szolgáltatót a saját iparágadban, és megnézed, hogyan alakult az érdeklődés iránta az elmúlt időszakban.

Ahogy egy előfizetési trendek témájában készült tanulmányban olvasható:

Az emberek ismétlődő élményekre vágynak – kiváltképp bizonytalan időkben. Az előfizetések hatalmas stabilitást jelenthetnek vállalatoknak és fogyasztóknak egyaránt.

Az előfizetések piacának növekedése 2021-ben sem állt meg, bár némileg lassult. Az átlagos kosárérték (AOV) és a vásárlói életút érték (LTV) egyaránt nőtt. Az új évtized kezdete új vásárlói szokások kialakulását kényszerítette ki, melyek várhatóan hosszútávon is meghatározóak lesznek. A Forbes cikkében például már olyan becslésről olvashatunk, mely szerint a 2020-ban még „csak” 650 milliárd dolláros előfizetési-piac 2025-re másfél billiósra (1.500.000.000.000 $) bővülhet.

Poszt-COVID tanulságok

A pozitív változások törékenynek bizonyultak a streaming szolgáltatóknak: az alábbhagyó járványhelyzet és a romló gazdasági körülmények miatt az Egyesült Királyságban például másfél millió előfizetést mondtak fel 2022 első negyedévében. Amellett tehát, hogy a vásárlói bizalom nőtt az előfizetéses modellel kapcsolatban, még mindig kiemelten fontos tudatosítanod a vásárlóidban, hogy a szolgáltatásod jelentős értéket képvisel.

Amikor az előfizetőid spórolni szeretnének, elég hasznot kell látniuk a termékedben vagy szolgáltatásodban ahhoz, hogy ne húzzák ki a havi költségvetésükből. A járványhelyzet oldódásával sokaknak lecsökkent az otthon tölthető ideje, így számukra romlott a streaming szolgáltatások ár/érték aránya. Hiába férünk hozzá rengeteg filmhez és sorozathoz, ha nem tudjuk érdemben kihasználni ezt a lehetőséget. Ezzel szemben az időspórolást biztosító előfizetések virágkorukat élik, így például az élelmiszer és alapanyagok házhozszállítása.

Találd meg, hol illeszthető be a szolgáltatásod az előfizetőid életvitelébe, és gondoskodj olyan minőségről, ami a szerves részévé teszi! Ehhez célszerű személyre szabott élményt nyújtanod az előfizetőidnek: egyre többen várják el, hogy a pénzükért cserébe nekik szóljon a szolgáltatásod. Az online konzultációk lehetőségétől az érdeklődési körök szerint kiküldött ajánlatokig számos módon hozzájárulhatsz ezen igény kielégítéséhez. Az új előfizetési trendek azt mutatják, hogy már nem elég a névre szóló email!

Az előfizetéses modell felértékelődése

Az Apple-Meta konfliktus mellett a Google és a Firefox is kifogta a szelet a remarketing vitorlájából. Szerencsére azonban nem kell elsüllyedned ezzel a korábban bevált marketingmódszerrel együtt: ezentúl az e-mail lista építése, a kampányok és a tartalommarketing szerepe még fontosabb lesz, és ha a terméked vagy szolgáltatásod lehetővé teszi, határozottan célszerű elgondolkodnod az előfizetéses modell bevezetésén is – különösen az elmúlt évek trendjeit látva.

Az e-mail listád építésével olyan csoportot alakítasz ki, akiket (visszatérő) vásárlóddá tehetsz egy jó hírlevéllel, az előfizetésekkel azonban nem pusztán vevőket, hanem hűséges tagokat szerezhetsz magadnak. Ehhez viszont ne felejts el több kommunikációs csatornát is fenntartani a marketinged számára!

Válság idején előnyben az online vállalkozások

Amikor az ellátási lánc akadozik, a fizikai termékre előfizetők könnyen problémákat tapasztalhatnak, így például terméktől függően késéssel számolhatnak. Ezzel szemben online tartalmakat értékesítve nem kell a beszerzés és a szállítás miatt aggódnod, továbbá könnyebben társulhatsz hozzád hasonló alkotókkal. Példaként: bevonhatsz előadókat és oktatókat, akik a tartalmaik platformodon történő eladásai után részesednek a bevételből. Ezzel a stratégiával valamelyest könnyebben szerezhetsz helyet magadnak a régebb óta tevékeny versenytársaid előtt.

Előfizetéses modell egyszerűen, biztonságosan

Nem kell programozót fogadnod, ha előfizetéses rendszer indításán gondolkodsz. A TudásPiac egy kész, automatizált rendszert ad neked, melyben a tartalmaid védettek a nem kívánt letöltésekkel és az illetéktelen megtekintésekkel szemben. Tudj meg többet a videóinkból, és jelentkezz ingyenes, online bemutatónkra, melyen megmutatunk neked egy valódi, működő rendszert!

ListaMester hírlevél

Hírlevél feliratkozás

Szeretnél értesülni piaci trendekről, újdonságokról? Képben akarsz lenni az online kurzusok világáról? Akkor iratkozz fel hírlevelünkre! 

Ahhoz, hogy levelet küldhessünk neked, az alábbiakat be kell pipálnod.