A november minden évben fontos hónap az e-kereskedelemben. A Black Friday ilyenkor jelentősen fel tudja pörgetni az eladásokat, ha a kereskedők jó ajánlatokkal és megfelelő stratégiával állnak elő. Az online kurzusok esetében is érvényes ez. Ráadásul, itt nincsen anyagköltség, de raktározási vagy szállítási költség sem, így még könnyebb igazán vonzó ajánlatokat készíteni.
Ugyanakkor ez az időszak hirdetési szempontból sokkal nehezebb is. Ilyenkor rengetegen hirdetnek, nagy a reklámzaj, több pénzt kell költeni a láthatósághoz, jelentősen többe kerül egy konverzió.
Összességében a november sok ügyfelünknek sikerült jól, a szokásosnál lényegesen többen lépték át az 1 millió forintos havi bruttó árbevétel határát. Az is elmondható, hogy e hónapban sokkal egyenletesebb eloszlást tapasztaltunk a bevételek tekintetében, mint októberben.
Az alábbi számításoknál nem vettünk figyelembe egy, az átlagot jelentősen torzító, kiugróan magas bevételű rendszert, illetve nem szerepelnek a számokban azok a rendszerek sem, melyeknek egyáltalán nem volt bevétele vagy a bevételt nem forintban realizálták.
Mennyit kerestek átlagosan az ügyfeleink?
Novemberben az átlagos árbevétel rendszerenként 558.538 Ft volt. Ez ugyan kevesebb a múlt havi 579.205 Ft-nál, de azt sem szabad elfelejteni, hogy a november rövidebb, 30 napos hónap volt.
Korrigálásként, amennyiben a hónapban levő napok számával visszaosztjuk ezt az értéket, akkor 18.617 Ft-ot kapunk, ami közel azonos az októberi 18.684 Ft-tal.
Mennyi volt a novemberi átlagos kosárérték?
Novemberben az átlagos kosárérték, tehát az egyes vásárlásoknál átlagosan „a kasszánál hagyott” pénzösszeg 20.135 Ft volt, ami közel 2.000 Ft-tal meghaladta az előző havi 18.271 Ft-os értéket.
Mennyi bevétele volt a top 5 ügyfelünknek?
Novemberben a top 5-ös listára való részvételhez valamivel több, mint 2.4M Ft bruttó bevételt kellett elérni, míg az első helyhez ennek többszörösére volt szükség. A legtöbb bevételt szerző 5 ügyfelünk együttes árbevétele 32.516.462 Ft lett.
A lista résztvevőit név szerint nem tűntetjük fel, de iparágaik szerint bemutatjuk őket. Érdekesség, hogy novemberben egy újonnan indult ügyfelünk is bejutott ebbe a nem mindennapi társaságba. Neki ezúton is gratulálunk, nagyon szép teljesítményt ért el!
🌐
Multi-level Marketing
👨🏻💼
Üzlet/Marketing
🐾
Állattartás
🏠
Ingatlan/Lakberendezés
🤸🏻♂️
Életmód/Fitnesz
Fizetési szolgáltatói tranzakciók
A fizetési szolgáltatók esetében ebben a hónapban nem volt nagy meglepetés. A sorrend ezúttal így alakult: Barion (38.56%), SimplePay (31.55%), átutalás (17.04%), Stripe (9.46%), PayPal (3.25%) és a sor végére jutott egy ritkán használt fizetési mód, a SimplePay átutalásos megoldása az Instant Transfer (0.14%).
Mi várható decemberben?
Decemberben a 23-ig tartó időszak, illetve a két ünnep közötti napok lehetnek meghatározók. A karácsonyig tartó időszakot az ajándékozás hajthatja fel, amit jól meg tudnak támogatni a TudásPiac ügyfelei a rendszer által kiállítható ajándékkártyák értékesítésével, míg a két ünnep között, a jellemzően szabadságukat töltő vásárlók vághatnak bele új oktatásokba, nekik lesz érdemes hirdetni. A két ünnep között érdemes lehet a jövő évi oktatásokat is előkampányolni, akár elővásárlási akciókat tartani.
A hirdetési zaj továbbra is várhatóan magas lesz, így javasolt saját csatornákat is bevetni (pl. e-mail lista) a bejáratott online hirdetési megoldások mellett.
Számokban a novemberiekhez hasonlóakat várunk.