Számodra eddig melyik tanulási módszer vált be leginkább? – attól függően, hogy kinek teszed fel ezt a kérdést, számos különböző választ kaphatsz. Van, akinek nem is érdemes kopogtatni az ajtaján látványos képek, ábrák és animációk nélkül. Mások megelégszenek egy részletes, alaposan kidolgozott leírással. Egyesek vezetés vagy séta közben hallgatott anyagokból szeretik elsajátítani az új ismereteket. Megint mások inkább egy nyugalmas szoba félhomályában a telefon vagy monitor képernyőjén követik az oktatást.

Mindezek ismeretében hogyan szolgálhatja ki egy tudásvállalkozó a hallgatói változatos igényeit?

A videós oktatóanyagok jellemzően jó kiindulási pontot jelentenek. Ezeket (akár utólagosan is) egyszerűen kiegészítheted írott segédanyagokkal, akár táblázatokkal. Vegyünk pár példát: PDF-ben nyomtatható mintákat, ellenőrző listákat adhatsz, Excel-táblázatként pedig akár előre létrehozott kalkulátorokat biztosíthatsz. Amennyiben pedig elérkezettnek látod az időt, egy saját e-book vagy könyv segítségével is hozzájárulhatsz az ismeretek elsajátításához.

Fontos, hogy a tartalmaid minősége mellett idővel a sokszínűségük is folyamatos fejlődést mutasson.

Ez nem csak az ismeretek átadásának szempontjából előnyös, de a vásárlási hajlandóságot is elősegítheti. Nézzük meg alaposabban, mi rejlik ennek a hátterében, és hogyan válhat a könyved kiemelten értékessé a kurzusaid mellett!

Könyv megrendelési oldala TudásPiac rendszerben

Így győz meg a tartalmi sokszínűség a vásárlásról

Képzeld el a következő szituációt! Feltöltöttél egy 2 és fél órás videós kurzust, amit 24.990 forintért szeretnél értékesíteni. Az oldaladra érkezett érdeklődő a bemutató videódat nézi, és mérlegel. Könnyen hasonlítja a tanfolyamodat más, könnyebben fogyasztható tartalmakhoz. Biztosan akarja ezt ennyi pénzért? Esetleg eszébe jut egy másik, korábban látott kurzus, amiben tesztfeladatok, letölthető segédanyagok és e-könyv is voltak. Nem pusztán egy mozijegy árával nehezebb összehasonlítani az utóbbit. A kiegészítő tartalmak miatt, még ha ugyanazt is foglalja magában a két oktatás, a második értékesebbnek hat az érdeklődő számára. Mi több, a megfelelő kivitelezés mellett ténylegesen sokkal értékesebb is lehet egy ilyen tanfolyam.

Az online kurzusaid mellett értékesítésre kínált könyveddel a tudásod átadásához egy további médiumot használhatsz ki, és növelheted az oktatói hitelességedet. Bár kétségtelenül igaz, hogy a könyvkiadás határozottan egyszerűbbé vált napjainkra, és így már kisebb mértékben járul hozzá presztízsed növeléséhez, továbbra is jelentős szerepet játszhat személyes márkád építésében. Amennyiben felkészültnek érzed magad az írásra, vagy esetleg már el is készült a könyved, érdemes alaposan átgondolnod, milyen összefüggésben jelenhet meg az online tanfolyamaiddal.

A vásárló a fiókjában követheti a rendelésének státuszát

Szólítsd meg a vevődet a vásárlási hajlandóság csúcspontján

Képzeld el az első érdeklődőt, aki rákattint a könyvedet reklámozó hirdetésedre. Az értékesítési oldaladra megérkezve megnézi a promóciós videót, átfutja a tekintetével a szöveg főbb pontjait, majd megszületik benne a döntés: vásárolni fog. Kitölti az űrlap megfelelő mezőit, legörget a megrendelés gombhoz, közvetlenül előtte azonban egy upsell ajánlatot talál. Ennek megvásárlásával a könyv mellé jelentős kedvezménnyel kaphat hozzáférést egy azonos témát feldolgozó online kurzushoz. A megjelenített upsell-ajánlat fő üzenete: akár most azonnal elkezdhetsz tanulni, nem kell megvárnod, míg megérkezik a könyv. Mivel az elhatározása már megszületett, és a vásárlás hangulatába került, nagy esélyed van egy jól megfogalmazott ajánlattal bővíteni a kosarának tartalmát. Ráadásul annak is növeled az esélyét, hogy mire kiszállítják az újdonsült hallgatódnak a példányát, fenn tudod benne tartani a tanulási kedvet benne a videós tanfolyammal.

Akár ezzel a megoldással kombinálva, akár önállóan használva eredményes lehet egy hasonló logikát követő upsell ajánlat. A könyv e-book verziójához való azonnali hozzáférést felajánlva benne, itt is arra alapozhatsz, hogy a vásárlási hangulatba került, tanulni vágyó személy nem szeretne várakozni. Egy kicsivel magasabb összegért cserébe kikerülheti ezt a várakozási időt, és azonnal belevetheti magát az új ismeretek megszerzésébe.

Ugyanakkor érthető, ha ellenérzéseid vannak a könyved letölthető változatának felajánlásával szemben. Gyakori félelem, hogy a vásárló ezt majd egyszerűen tovább fogja adni, és ingyenesen elérhetővé válik a munkád. A következő szekcióban megmutatjuk, milyen védelem segíthet ennek elkerülésében, illetve hogyan értékesítheted a könyvedet és online videós kurzusaidat több különálló felület fenntartása nélkül.

Hogyan értékesíthetek könyvet és online kurzusokat együtt?

A TudásPiac alapvetően egy online kurzus platform, de a videós tanfolyamok mellett egyéb tételek értékesítését is lehetővé teszi:

  • online események részvételi lehetőségét,
  • offline (személyes megjelenést igénylő) események részvételi lehetőségét,
  • élő bejelentkezés (livestream) megtekintési lehetőség,
  • illetve, ahogy a cikkből sejthető volt, könyvet és e-bookot.

Továbbá a kurzusaidhoz a videókon kívül számos további segédanyag is hozzáadható különböző fájlformátumokban, így például PDF-dokumentumként. És itt jön képbe ezen fájlok, így az e-bookjaid védelme.

Amennyiben TudásPiac rendszert használsz, beállítható a letöltött PDF-dokumentumok fejléccel történő megjelölése. Ezen feltüntetésre kerül:

  • a letöltő neve,
  • a letöltő e-mail címe,
  • a hozzáférést adó rendelés száma,
  • illetve a felület címe, ahonnan a fájl származik.

Ez a fejléc a dokumentumod összes oldalára rákerül, a fájlt pedig a rendszer automatikusan írásvédetté teszi egy véletlenszerűen generált jelszóval. Ennek köszönhetően, ha bármely hallgatód úgy döntene, megkockáztatja az írásod megosztását másokkal, visszakövethető lesz, hogy kitől került ki a továbbadott dokumentum. Az eddigi tapasztalatunk azt mutatja, hogy ez a felelősségre vonhatóság eltántorítja a hallgatókat attól, hogy megkockáztassák a letölthető tartalmaid (akár véletlen) elterjesztését. Azonban közel sem ez a kurzus platform egyetlen védelmi funkciója.

A TudásPiac védelmi funkcióit bemutató rövid videó

Töltsd ki az alábbi űrlapot, vegyél részt az online bemutatón, és nézd meg élőben a TudásPiac rendszer működését!

Bemutató jelentkezés v3 (ListaMester)

(Szolgáltatásunk csak vállalkozások számára érhető el.)

A jelentkezést követően kollégánk a megadott elérhetőségeiden keresni fog időpont egyeztetés céljából.