Az április a kampányok hónapja volt. Ezt bátran kijelenthetem a havi adatok ismeretében. Az ügyfeleink a választási kampány hirdetési zajának lecsengése után elindították saját kampányaikat, így az év negyedik hónapja most kivételesen erősre sikerült többeknek is. Persze, nem mindenki lovagolta meg ezt a hullámot és nem mindenki készült a húsvétra sem. A számok alapján ők azok, akik kevésbé számolhatnak be jó eredményekről. Az online kurzuspiaci körkép áprilisi kiadásában áttekintjük a tavaszközepi trendeket, és felkészülünk a májusban várható változásokra.
Ami megfigyelhető, hogy ügyfeleink érdeklődése egyre inkább az előfizetéses konstrukciók felé fordul, vagyis szeretnének havi vagy éves rendszerességgel automatikusan díjat szedni a szolgáltatásaikért. A TudásPiac automatizmusok segítségével támogatja ezt a fajta bevételszerzést (előfizetéses ajánlatok kezelése, automata díjbegyűjtés és számlázás), így az ügyfeleink folyamatos bevételre tehetnek szert. Természetesen, ehhez olyan szolgáltatást kell nyújtaniuk, mellyel meg tudják tartani és növelni is tudják az előfizetői bázisukat.
Áprilisra a korábbi írásunkban növekedést prognosztizáltunk, azonban mi csak 2-5%-os emelkedéssel számoltunk. Nézzük meg, hogy múlták ezt jócskán felül a tényleges értékek!
Mi az online kurzuspiaci körkép?
Az online kurzuspiaci körkép a TudásPiac kurzus platformot használó ügyfelek összesített adatain alapuló piaci sajátosságok és trendek havi rendszerességű bemutatása és elemzése. A TudásPiac rendszerekben a cikk írásakor mintegy 244.000 aktív kurzushozzáférést kezelünk (ennyi aktív hallgató – kurzus összeköttetés van), így a hazai online kurzuspiac egy jelentős szegmensére van rálátásunk, melynek adataiból különböző következtetéseket tudunk levonni.
Mennyit keresett egy átlagos ügyfelünk naponta?
A kampányok hatása érezhető volt a napi bevételek emelkedésében. Ez szám szerint azt jelenti, hogy a márciusi 16.071 Ft-ról 20.275 Ft-ra emelkedett a napi átlagos ügyfélbevétel, ami 26,16%-os növekedést jelent.
Mennyi volt az átlagos kosárérték?
A kosárérték, vagyis az egy tranzakció során befolyt bevétel szintén jelentősen magasabb lett a korábbinál. A márciusi 15.753 Ft-ról 19.770 Ft-ra nőtt, ami 25.5%-kal magasabb érték.
Mennyit keresett egy átlagos TudásPiac ügyfél?
A fenti számok alapján már valószínűleg nem meglepetés, hogy az átlagos havi ügyfélbevétel is jelentősen növekedett (dacára annak, hogy az április 1 nappal rövidebb hónap a márciusnál). Számokban: 498.000 Ft-ról 608.259 Ft-ra kúszott az átlagos TudásPiac ügyfél bevétele. Ez 22.14%-os növekedésnek felel meg.
Mennyi bevétele volt a top 5 ügyfelünknek?
Minden hónapban megvizsgáljuk az 5 legtöbb bevételt elérő ügyfelünket, és ezúttal talán itt a leglátványosabb a kampányok hatása. Míg márciusban a toplistások 9.481.139 Ft bevételt értek el együttesen, addig ez a szám áprilisban 15.692.952 Ft volt. Ez egy 65,52%-os plusz az előző hónaphoz képest. Azt is hozzá kell tennem a fenti számokhoz, hogy a havi átlagok emelkedéséhez a top 5 résztvevői nagyban hozzájárultak.
Ahogy azt már a sorozatunkat követő olvasók megszokhatták, a top 5 lista minden résztvevője 1 millió forint feletti bevételt könyvelhetett el ebben a hónapban is.
De nézzük milyen területeken aktívak az áprilisi top 5 résztvevői!
🤸🏻♂️
Életmód/Fitness
💰
Pénzügy/Adózás
🤸🏻♂️
Életmód/Fitness
✈️
Légijármű vezetése
👨🏻💼
Üzlet/Marketing
Idén először láthatunk olyat, hogy egy területről 2 ügyfél is a top 5 listába jut. Az Életmód/Fitness témakör eddigi tapasztalataink szerint a jobban teljesítő területekhez tartozik. Könnyű ugyanis előfizetéses modellt találni rá (rendszeres közös online/offline edzések, havi edzés- és étrend tervek, stb.), és a célközönség a fitness bérletek miatt ehhez a modellhez már hozzá van szokva. Másrészről ezen a területen nem csak kurzusokat, hanem személyes edzések és sportrendezvények részvételi lehetőségét is jól lehet értékesíteni. A TudásPiac rendszerekben ez könnyen megoldható.
Fizetési szolgáltatói tranzakciók
Számunka meglepetés volt áprilisban a SimplePay gyenge szereplése, a szokásosnál jóval kevesebb tranzakciót teljesítve. Nem tudjuk, hogy ehhez hozzájárult-e a kereskedőktől húsvét előtt érkező panaszok egy része, melyek kifizetői csúszásokat jeleztek. Mindenesetre a Barion számaiban ennek pont az ellenkezője látszik: náluk az idei év legmagasabb részesedését figyelhetjük meg. Saját magához képest a PayPal sem teljesített rosszul, míg a Stripe továbbra is a legkevésbé használt fizetési szolgáltató a TudásPiac ökoszisztémában.
Mi várható májusban?
A jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzetben nehéz jól megbecsülni a májusi értékesítéseket, de a kampányok lecsengése után mindenképpen az áprilisi számoknál alacsonyabb bevételi értékekre számítunk. A márciusi számokhoz képest viszont reálisnak tartjuk a 3-5%-os növekedést.
Továbbra is jó ötlet lehet kampányokat indítani, mert várhatóan látványos eredményeket lehet elérni velük a nyár előtti utolsó teljes hónapban is. Másik titkos tippünk pedig az előfizetések indítása, amivel stabil bevételre lehet szert tenni, ha képesek vagyunk folyamatosan értéket adni az időszakos díjért cserébe.